طرز تهیه سبزه شاهی روی کوزه و بشقاب مرحله به مرحله ویژه نوروز

طرز تهیه سبزه شاهی

 

سبزه یکی از هفت سین های عید نوروز می باشد که با انواع دانه و مرکبات و بذر ها تهیه می شود و شما می توانید این سبزه زیبا را به شکل های مختلف و به روی کوزه یا داخب بشقاب و تنگ تهیه کنید. سبزه شاهی یکی از ساده ترین روش های تهیه سبزه می باشد که خیلی سریع سبز می شود و کافی است شما بذر آن را خیس کنید، می توانید بذر را روی کوزه بزنید و یا می توانید داخل بشقاب تهیه کنید و این سبزه زیبا را برای سفره هفت سین امسال خود آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه شاهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بذر شاهی۱ بسته
پنبه و کوزهبه مقدار لازم

طرز تهیه سبزه شاهی

مرحله اول: آماده سازی بذر شاهی/span>

ابتدا باید بذر شاهی را داخل یک کاسه بریزید و صبر کنید تا آب جذب آن شود و به صورت لعاب دار در بیاید این مرحله ممکن است ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت زمان ببرد و زمانی که احساس کردید بذر شاهی آب را به خودش جذب کرده و لعاب دار شده است یعنی آماده کاشتن می باشد.

مرحله دوم: تهیه سبزه شاهی روی کوزه

دور تا دور کوزه مورد نظر را جوراب یا یک لایه پنبه بکشید و بعد با بذر شاهی حسابی کاور کنید دقت کنید لبه و اطراف را حسابی کاور کنید تا در نهایت سبزه زیبا تری داشته باشید و بعد داخل کوزه آب بریزید تا رطوبت لازم به آن برسد و روی آن آب اسپری کنید و یک نایلون روی آن کشیده و در دمای محیط قرار دهید و در هوای آشپزخانه قرار دهید و روی نایلون را چند سوارخ ایجاد کنید تا هوا عبور کنید و روی دو بار اسپری آب بزنید و زمانی که بذر شروع به جوانه زدن کرد نایلون را بردارید و صبر کنید تا سبز شود.

مرحله سوم: تهیه سبزه شاهی داخل بشقاب

می توانید داخل یک بشقاب یک اسفنج قرار دهید و خوب خیس کنید و بذر را روی آن قرار دهید و نایلون کشیده و روی دو بار آب اسپری کنید تا سبزه ها شروع به جوانه زدن کند و بعد نایلون را برداریدف به همین راحتی شما سبزه شاهی در منزل تهیه کردید.

فوت و فن های دستور تهیه سبزه شاهی

  1. برای جوراب کشیدن روی کوزه باید قسمت بسته جوراب کف باشد و قسمت آزاد روی لبه کوزه باشد.
  2. کاور کردن سبزه باعث می شود زودتر جوانه بزند و حفظ رطوبت آن شود.
  3. بعد از سه روز بذر شاهی جوانه می زند و کم کم سبزه می شود.
  4. می توانید سبزه شاهی را بعد از اتمام عید نوروز و بزرگ شدن قیچی کنید و با سبزی خوردن مخلوط کنید.
  5. می توانید سبزه شاهی را روی ابر یا اسفنج داخل سبد یا هر ظرفی که دوست دارید قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه