طرز تهیه سالاد مراکشی بسیار ساده و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد مراکشی

 

یکی از انواع سالادها می باشد که بسیار جذاب و خوشمزه است و در تهیه آن از مرغ یا ژامبون استفاده نشده است و فوق العاده رژییمی و جذاب است و می توانید به راحتی برای مهمانی ها و یا یک وعده غذایی سبک آن را تهیه کنید. ادویه های معطر و رنگ های زیبای این سالاد یک ترکیب فوق العاده را ایجاد کرده که به همراه این سالاد رژیمی و ساده یک سس فوق العاده نیز یاد خواهید گرفت. البته در تهیه این سالاد می توانید از مرغ مراکشی نیز به دلخواه استفاده کنید. اگر تحت رژیم غذایی هستید و دوست دارید یک سالاد متفاوت برای شام یا نهار خود تهیه کنید سالاد مراکشی را در لیست غذاهای خود قرار دهید. این سالاد به دلیل داشتن سبزیجات دارای ویتامین های مخلتف و فیبر است که برای کاهش وزن و ورزشکاران گزینه مناسبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد مراکشی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کلم سفید۱ عدد
کلم بنفش۱ عدد
هویج۳ عدد
گشنیز۱ دسته
مغز بادام نمکی۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس سالاد مراکشی

کره بادام زمینی۲ ق غذا خوری
آبلیموترش تازه۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۱/۲ پیمانه
سس مایونز۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مراکشی

مرحله اول: آماده سازی مواد

طرز تهیه سالاد ریگاتونی

مرحله اول : پخت مرغ

کلم سفید و بنفش را برش بزنید و داخل یک لگن آب بریزید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. هویج ها را پوست بگیرید. گشنیز ها را خوب پاک کنید و چندین بار بشورید و داخل آبکش قرار دهید. مغز بادام را می توانید در خانه با کمی نمک داخل تابه تفت دهید و یا از یک بسته آماده از مغازه ها استفاده کنید.

مرحله دوم: خرد کردن

هویج ها را به صورت رشته ای خرد کنید و یا رنده درشت بزنید. گشنیز ها ار ساطوری نکنید فقط خیلی کم خرد کنید. کلم سفید و بنفش را با چاقو روی تخته برش خرد کنید و یا می توانید از رنده درشت استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه بزرگ باید همه مواد خرد شده را به ترتیب بریزید و حالا بادام نمکی را به صورت نامظنم روی سالاد پخش کنبد. در ادامه باید سس مخصوص این سالاد را تهیه کنید. برای تهیه ایتدا آبلموترش تازه را به صورت دستی بگیرید.

مرحله چهارم: سرو سالاد

آبلیموترش را به همراه کره و سس و روغن زیتون داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس در انتها به سس نمک و فلفل سیاه بزنید و روی سالاد بریزید و هم بزنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد مراکشی با سس مخصوص

  1. می توانید سس را موقع سرو روی سالاد بریزید.
  2. می توانید به دلخواه از سبزیجات مختلف در تهیه این سالاد استفاده کنید.
  3. اگر کره بادام زمینی را دوست ندارید می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد مراکشی بسیار ساده و خوشمزه با سس مخصوص
5 (100%) 1 votes