طرز تهیه انچیلادا مرغ و پنیر تند و بسیار خوشمزه به روش مکزیکی

طرز تهیه انچیلادا مرغ

 

چیکن انچیلادا یک نوع سمبوسه می باشد که اصالت این غذا برای مکزیک است. انچیلادا مرغ از نان ترتیلا تشکیل می شود و برای مواد میانی از مرغ و فلفل چیلی تند به همراه پنیر پیتزا تهیه می شود. انچیلادا مرغ یک وعده کامل می باشد و برای تهیه آن لازم است شما یک بسته نان ترتیلا تهیه کنید و یا خود نان ترتیلا در منزل تهیه کنید. اولین دستور پخت انچیلادا مرغ در سال ۱۸۳۱ توسط ماریانو ذکر و منتشر شد. اگر طرفدار غذاهای مکزیکی و تند و تیز هستید به شما پیشنهاد می شود این غذا را حتما امتحان کنید. امروز در پارسی دی انچیلادای مرغ و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نان ترتیلا۱ بسته
سینه مرغ۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
پودر سیر، زیره سبز، فلفل قرمز۱ ق غذا خوری
زیتون۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاه و برگ بوبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه انچیلادا مرغ تند

مرحله اول: آماده سازی و پخت سینه مرغ

سینه مرغ را به همراه پیاز و نمک و برگ بو و فلفل سیاه داخل قابلمه ریخته و مقداری آب روی سینه های مرغ بریزید و اجازه دهید تا مرغ خوب پخته و نرم شود سپس از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش دربیاورید.

مرحله دوم: گرم کردن نان ترتیلا

در یک تابه متوسط مقداری روغن زیتون ریخته تا کمی گرم شود سپس نان های ترتیلا را داخل تابه قرار داده تا کمی گرم شود در ادامه طرف دیگر نان را نیز گرم کنید نباید بیش از اندازه حرارت ببیند تا خشک شود در حد نرم شدن کافی می باشد سپس نان ها را داخل یک بشقاب قرار داده و روی آن یک حوله بیاندازید.

مرحله سوم: تهیه سس

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس پودر سیر و زیره و فلفل قرمز را به همراه نشاسته ذرت و کمی نمک مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه نان ترتیلا فلفلی

نان ترتیلا را به کمک قلمو با سس کاملا کاور کنید یا می توانید نان را کامل داخل سس بزنید و روی هر نان مقداری سینه مرغ ریش شده و پنیر پیتزا و زیتون خرد شده قرار داده و نان ها را رول کنید و کنار هم در یک ظرف پیرکس که از قبل چرب کردید قرار دهید.

مرحله پنجم: پخت انچیلادا مرغ

مابقی سس را روی نان ها ریخته و مقداری پنیر نیز روی آن بریزید و بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان پخته و پنیر نرم شود. در انتهای پخت روی سطح فر را روشن کنید تا روی نان نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت انچیلادا مرغ و پنیر

  1. می توانید با انواع پنیرها آن را تهیه کنید.
  2. به دلخواه می توانید از فلفل سبز تند نیز استفاده کنید.
  3. می توانید با گوشت چرخ کرده نیز انچیلادا مرغ را تهیه کنید.
  4. مقدار افزودن فلفل قرمز به ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه انچیلادا مرغ و پنیر تند و بسیار خوشمزه به روش مکزیکی
5 (100%) 1 votes