طرز تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک شده مجلسی و خوشمزه با مرغ و گوشت

دستور پخت قورمه سبزی با سبزی خشک

قورمه سبزی با سبزی خشک

 

قورمه سبزی با سبزی خشک یکی از روش های جدید و امروزی برای تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک شده می باشد. شما می توانید به دلخواه از گوشت خورشتی یا مرغ خرد شده برای تهیه این غذا استفاده کنید که در این پست هر دو روش را به شما آموزش خواهیم داد. استفاده از سبزی خشک روش بسیار خوبی برای داشتن قورمه سبزی می باشد و اگر شما در جای می باشد که دسترسی به سبزی قورمه تازه یا سرخ شده ندارید می توانید خودتان در منزل سبزی خشک شده تهیه کنید و یا از بسته بندی های آماده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک مجلسی بری ۴ نفر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک برای ۴ نفر

  • سبزی قورمه خشک تفر ۱۰۰ گرم
  • لوبیا چیتی ۱ پیمانه
  • گوشت یا مرغ ۲۵۰ گرم
  • پودر لیمو عمانی یا لیمو عمانی به مقدار لازم
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک شده با گوشت و مرغ

مرحله اول: آماده سازی

لوبیا چیتی را از چند ساعت قبل یا یک شب قبل بهتر است خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا هم خوب پخته شود و نفخ آن گرفته شود. ابتدا باید گوشت خورشتی را در اندازه دلخواه برش بزنید و بشورید. اگر می خواهید از مرغ استفاده کنید با مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزی

سبزی خشک را از بسته بندی خارج کنید و برای نیم ساعت داخل آب ولرم قرار دهید و آبکش کنید. جالا باید داخل یک تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود. نیاز نیست خیلی تفت دهید وگرنه مزه تلخی خواهد گرفت.

مرحله سوم: تفت دادن گوشت و پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ و سبک شود. گوشت یا مرغ را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و بعد ادویه ها ها را افزوده و لوبیا را آبکش کنید و به همراه مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت قورمه سبزی با سبزی خشک

سبزی سرخ شده را نیز اضافه کنید و روی مواد آب جوش ریخته و بگذارید تا قورمه سبزی پخته و جا افتاده شود. زمانی که گوشت کاملا پخته شد نوبت اضافه کردن لیمو عمانی خیس خورده است و بعد نمک را به خورش اضافه کنید و زمانی که حسابی روغن انداخت به همراه کته سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قورمه سبزی با سبزی خشک شده مجلسی و خوشمزه

  1. لوبیا چیتی باعث لعاب بیشتر خورش می شود.
  2. می توانید از پودر لیمو عمانی یا رب لیمو نیز استفاده کنید.
  3. می توانید در انتها کمی شنبلیله سرخ شده به مواد اضافه کنید.
  4. زمان پخت خورش قورمه سبزی با سبزی خشک کمتر می باشد.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه

  • فریبا ۹ ماه پیش

    عالی تمام دستورات غذایی سایت شما

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      خیلی ممنون فریبا جان

      پاسخ