طرز تهیه مرغ مدیترانه لذیذ و مزه دار شده و مجلسی با سبزیجات

طرز تهیه مرغ مدیترانه

 

یکی از انواع روش های تهیه یک خوراک خوشمزه می باشد که می توانید با نان یا پلو این مرغ خوشمزه و طعم دار شده به سبک مدیترانه ای را سرو کنید. در تهیه این خوراک از سینه مرغ یا ران یا از مخلوط هر دو استفاده می شود و از برش های لیمو و کدو و سبزیجات دیگر استفاده می شود و از ادویه هایی مانند اورگانو و رزماری برای طعم دار کردن مرغ ها استفاده می شود. این خوراک رژیمی نیز می باشد زیرا قرار است با کمی روغن داخل فر پخته شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ مدیترانه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه یا ران۲ عدد
سرکه۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
لیموترش۱ عدد
اورگانو۱ ق غذا خوری
رزماری۱/۲ ق چای خوری
جعفری و ریحان خشک شده جمعا۱ ق غذا خوری
سیب زمینی۳ عدد
کدو۲ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز۱ عدد
اسلایس لیمو و زیتون برای تزئینبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ مدیترانه با سبزیجات

مرحله اول: تهیه سس مخصوص

ابتدا برای تهیه این مرغ باید سس جذابمون را آماده کنیم برای این کار داخل یک کاسه آب لیموترش تازه را بگیرید و به همراه روغن زیتون و سرکه و جعفری و ریحون خشک و اورگانو و رزماری و سیر پوره شده و نمک بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم: مزه دار کردن مرغ

در ادامه نیمی از سس را جدا کنید و داخل یخچال قرار دهید و داخل یک ظرف مرغ ها را قرار داده و نیمی از سس را روی مرغ ها بریزید و خوب مرغ ها را با سس ماساژ دهید تا مزه دار شود سپس روی ظرف را بپوشانید و برای ۵ ساعت یا بهتر است یک شب در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود.

مرحله سوم: سرخ کردن مرغ

در ادامه داخل یک تابه ۱ ق روغن با کمی کره ریخته و مرغ های مزه دار شده را داخل تابه سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند سپس از تابه خارج کرده و کف یک ظرف پیرکس که قرار است داخل فر بگذارید قرار دهید.

مرحله سوم: آماده سازی سبزیجات

وقتی مرغ ها سرخ شدند باید سبزیجات را آماده کنید سیب زمینی را خوب با پوست بشورید و به شکل مکعبی خرد کنید. فلفل دلمه را نیز بعد شستن خرد کنید و بعد کدو ها را به صورت حلقه ای خرد کنید.

مرحله چهارم: پخت مرغ مدیترانه

در ادامه تمام سبزیجات را داخل ظرف مرغ قرار دهید و نیمی دیگر از سس باقی مانده را روی آن بریزید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و برای ۴۰ دقیقه در دمای ۲۲۰ درجه قرار دهید تا مرغ ها پخته شوند در انتهای پخت می توانید فویل را بردارید و گریل را روشن کنید تا روی سطح غذا طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ مدیترانه

  1. برای تزئین این مرغ مدیترانه اسلایس لیمو و زیتون را روی آن قرار دهید و با نان تازه سرو کنید.
  2. اگر سیر دوست ندارید می توانید از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  3. می توانید ادویه اورگانو را از عطاری ها تهیه کنید یا خودتان در منزل تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه