طرز تهیه میگو سیخی مزه دار شده و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه میگو سیخی

 

یکی از سریع ترین راه های تهیه غذا برای کسانی است که زمان و فرصت کافی برای تهیه غذا ندارند. شما می توانید میگو سیخی را به همراه برنج یا سبزی پلو تهیه کنید و یا می توانید روی زغال کباب کنید. زمان مورد نیاز از مزه دار کردن تا پخت شاید ۳۰ دقیقه کافی باشد. میگو سیخی علاوه بر طعم و مزه خوب آن بسیار برای بدن مفید است زیرا بسیار کم کالری است، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت مغز، سلامت پوست با مصرف میگو است. یکی از رازهای پخت خوب میگو میزان حرارت و زمان کم است زیرا میگو ها را اگر زیاد بپزید لاستیکی می شود. امروز در پارسی دی میگو سیخی خوشمزه به روش رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

میگو۴۰۰ گرم
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد
آب لیموترش۲ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه میگو سیخی تابه ای

مرحله اول: مرینت کردن میگو

سیر و  پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید سپس به همراه میگو ها و ادویه ها زعفران و آب لیموترش داخل یک کاسه ریخته و خوب مواد را هم بزنید تا میگو ها طعم دار شوند سپس روی ظرف را کشیده و به مدت ۳۰ در یخچال می گذازیم تا مرینت شود.

مرحله دوم: سیخ زدن میگو

سیخ های چوبی را برای ۱۰ دقیقه از قبل داخل آب بگذارید تا در هنگام سرخ کردن نسوزد سپس میگو ها مزه دار شده از مواد مرینت جدا کنید و به سیخ بزنید در این مرحله می توانید به دلخواه در لابه لای میگوها سبزیجات مختلف بزنید.

مرحله سوم: پخت میگو در ماهیتابه ای رژیمی

داخل یک ماهیتابه مقدار خیلی کمی حدود یک قاشق غذاخوری سرخالی روغن بریزید و سیخ ها را داخل ماهیتابه بذارین و کمی از مایه زعفران و سیر رو هم اضافه کنید. حالا بدون اینکه درب ماهیتابه رو ببندین ماهیتابه روی حرارت متوسط قرار دهید و گاهی سیخ های چوبی را زیر و رو کنید تا هر دو طرف میگوها پخته شود. کل زمان مورد نیاز برای پخت میگو زیر ۷ الی ۵ دقیقه است. اگه دوست داشته باشید می توانید زمان پخت را افزایش دهید تا میگو ها سرخ و طلایی هم شود. به همین راحتی میگو سیخی ما حاضر شد می توانید به همراه پلو مورد نظر میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت میگو کبابی در ماهیتابه

  1. هر چقدر مقدار پخت میگو ها کمتر باشد آن ها نرم و لذیذ می شوند.
  2. نیازی به استراحت زیاد برای مزه دار کردن مواد نیست زیرا سیر و زعفران و پیاز کاملا بوی زهم میگو را می گیرد.
  3. می توانید داخل ظرف پیرکس گذاشته و در فر از قبل گرم شده نیز قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه