طرز تهیه مرغ تندوری هندی ساده و با طعمی عالی با ماست در فر

طرز تهیه چیکن تندوری

 

یکی از خوراک های مرغ است که بسیار خوشمزه است این مرغ از ماست و ادویه های مختلف تهیه و مزه دار می شود این غذا از شبه قاره هند سرچشمه گرفته و مانند دیگر غذاهای هندی بسیار پر ادویه و تند و تیز است و در بیشتر نقاط جهان مشهور و محبوب است. غذاهای مشابه مرغ تندوری شاید در تمدن ها و کشورهای مختلف وجود داشته باشد و طبق تحقیق باستان شناسان پروفسور وازنت اولین شواهد یک مرغ تندوری در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در تمدن هاراپا پیدا کردند. در اواخر دهه ۱۹۴۰ مرغ تندوری در هند تهیه شد البته این نوع تهیه مرغ در پاکستان نیز مرسوم است شما می توانید مرغ تندوری را در مهمانی و مجالس خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی مرغ تندوری در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماست۱.۵ پیمانه
سینه یا ران مرغ۳ تکه
روغن مایع۲ ق غذا خوری
آب لیموترش تازه۲ ق غذا خوری
زنجبیل رنده شده۲ ق غذا خوری
سیر رنده شده۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
زردچوبه۱ ق چای خوری
فلفل کشمیری۱ ق چای خوری
پودر زیره۲  ق چای خوری
پودر تخم گشنیز۲.۵ ق چای خوری
فلفل قرمز۱/۲ ق چای خوری
فلفل سیاه۱ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
پاپریکا۱ ق چای خوری
جوز هندی۱ ق چای خوری
پودر گل سرخ۱ ق چای خوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
رازیانه۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه مرغ تندوری هندی با ماست در فر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا سینه و ران مرغ را که بهتر است ترکیبی استفاده کنید و پوست مرغ را جدا نکنید زیرا مرغ در حین پخت خشک می شود سپس با چاقو برش های عمیقی روی آن ایجاد کنید سپس داخل یک کاسه تمام ادویه ها را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ تندوری

حالا ادویه ها را هم بزنید و به ماست اضافه کنید بهتر است حتما از ماست چکیده و غلیظ استفاده کنید ماستی که شل باشد دون دون می شود و برای این مرغ مناسب نیست سس تهیه شده را روی مرغ ها بریزید و خوب آن را با مواد آغشته کنید سپس روی کاسه را بپوشانید و مرغ ها را داخل یخچال قرار دهید و برای چند ساعت بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: پخت مرغ تندوری در فر

بعد از مزه دار شدن مرغ ها آن ها را داخل ظرف مخصوص فر قرار دهید و تا ۱/۲ لیوان آبجوش از کنار ظرف بریزید تا زیر مرغ ها آب باشد ولی روی آن خشک باشد حالا ظرف را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ تنظیم کنید و باید هر ۱۵ دقیقه درب فر را باز کنید و از سس مرینت شده با قلمو روی مرغ ها را بکشید تا خشک نشوند و مزه ها به خورد آن برود این کار را چندین بار تکرار کنید تا مرغ ها خوب پخته شوند در انتها مرغ ها آب انداخته گریل را روشن کنید و بگذارید تا روی مرغ طلایی و گریل شود و آب اضافی کشیده سپس به همراه پلو یا نان میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ تندوری

  1. می توانید مخلوط زعفران و کره تهیه کنید و در انتها به مرغ ها بزنید تا خوش رنگ شوند.
  2. اگر ادویه گرام ماسالا دارید می توانید فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا، جوزهندی، پودر گل، رازیانه و هل را حذف کنید زیرا این ترکیب برای تهیه ادویه ماسالا گفته شده است.
  3. می توانید در توستر یا سولاردم و یا هواپز مرغ تندوری را نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ تندوری هندی ساده و با طعمی عالی با ماست در فر
5 (100%) 1 votes