طرز تهیه مرغ بریان در توستر با جوجه گردان ساده و لذیذ + ویدیو

دستور پخت مرغ بریان در توستر

طرز تهیه مرغ بریان در توستر

 

مرغ بریان در توستر یکی از روش های تهیه این غذای خوشمزه و مجلسی است که می توانید با کمک توستر آن را در منزل تهیه کنید. شما باید مرغ را مزه دار کنید و به روشی که به شما یاد خواهیم داد اصلا مرغ شما بوی زهم ندارد و می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. برای تهیه مرغ بریان در توستر بهتر از سایز مرغ ریز استفاده کنید تا خوب مغز پخت شود. شما به دلخواه می توانید مرغ بریان را به صورت شکم پر یا ساده تهیه کنید. پخت مرغ بریان در توستر ها بسیار ساده هستند و اکثر مارک های توستر ها شبیه به هم می باشند. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ بریان در توستر با جوجه گردان +  فیلم آموزشی را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ بریان در توستر خانگی

  • مرغ کوچک ۱ عدد
  • آب به مقدار لازم
  • سرکه سفید ۲ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده غلیظ ۲ ق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پیاز ریز ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • آبلیموترش ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، رزماری، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ بریان در توستر با جوجه گردان و ساده

مرحله اول: گرفتن بوی زهم مرغ

ابتدا باید داخل یک کاسه یا لگن بزرگ آب و نمک و سرکه را بریزید و خوب هم بزنید. مرغ را بشورید و شکم آن را خالی کنید. اصلا پوست روی مرغ را نگیرید. مرغ را برای ۱ ساعت داخل این محلول قرار دهید و بگذارید تا بوی زهم آن گرفته شود. سپس مرغ را بشورید و خشک کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ بریان در توستر

در ادامه مرغ را داخل یک کاسه قرار دهید و به آن زعفران و کمی کره ذوب شده و مخلوط همه ادویه ها اضافه کنید و شروع کنید به ماساژ دادن مرغ به طوری که باید همه مرغ به ادویه ها و مواد آغشته شود. سپس روی کاسه را بپوشانید و برای چند ساعت داخل یخچال استراحت دهید. بهتر است از شب قبل مرغ را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه مرغ بریانی

در ادامه مرغ مزه دار شده را از کاسه خارج کنید. داخل شکم مرغ را با سیر و پیاز پوست گرفته و فلفل دلمه خرد شده پر کنید. پاچه و لنگ مرغ را با نخ بهم خوب محکم کنید و یا می توانید از خلال دندان نیز استفاده کنید. سپس همانند فیلم مرغ درسته را روی جوجه گردان بزنید و فیکس کنید. زیر سینی توستر فویل قرار دهید تا آب مرغ داخل سینی نریزد و کثیف نکند.

مرحله چهارم: تهیه مرغ بریان در توستر ساده و خوشمزه

شما می توانید مرغ بریان را به جوجه گردان وصل نکنید و فقط داخل دیس یا ظرف مخصوص قرار دهید. حالا دکمه کانوکشن را انتخاب کنید و دما را روی ۲۰۰ درجه قرار دهید و به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ پخته شود. حتما کمی کره و زعفران را آب کنید و با فرچه هر ۱۵ دقیقه به مرغ بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مرغ بریان در توستر

  1. می توانید در سولاردم با کمک گزینه مرغ درسته این مرغ را تهیه کنید.
  2. می توانید از سبزیجات مختلف در تهیه این غذا استفاده کنید.
  3. برای ماکروفر های مختلف نیز باید از دکمه کانوکشن استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ بریان در توستر با جوجه گردان ساده و لذیذ + ویدیو
2.9 (57%) 20 votes