طرز تهیه مرغ بریان رستورانی و مجلسی در فر مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ بریانی

 

در پارسی دی کامل ترین و بهترین آموزش طرز تهیه مرغ بریان را برای شما عزیزان قرار داده ایم. مرغ بریان غذایی لذیذ و خوشمزه است که مطمئنا همه ی شما عزیزان از خوردن آن لذت خواهید برد. برای آموزش تهیه مرغ بریان با پارسی دی همراه باشید. مرغ بریان را می توان با انواع مواد مختلف به شکل شکم پر تهیه کرد و در مهمانی ها و دورهمی ها نوش جان کرد. تهیه مرغ بریان برای میهمانی ها ایده بسیار خوبی است. پخت مرغ بریان کمی سخت است اما اگر با فوت و فن های مخصوص پخت مرغ بریان که در پارسی دی آورده شده است دقت فرمائید، میتوانید بهترین مرغ بریانی را برای میهمان های خود آماده کنید.

مواد لازم 

مرغ کامل۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
کره۵۰ گرم
آبلیموبه مقدار لازم
زعفران دم کرده غلیطبه مقدار لازم
برگ بو۳ عدد
نمک، فلفل، پاپریکا، رزماری و پودر کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ بریان

مرحله اول: مرغ

برای تهیه مرغ بریان، ابتدامحتویات داخل بدن مرغ را با دست خارج کنید. به هیچ وجه داخل بدن مرغ را با کارد برش نزنید. پس از اینکه مرغ را به خوبی تمیز کردید، آن را بشوئید و در کنار بگذاریدتا آب اضافی مرغ گرفته شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن

پس از اینکه مرغ خشک شد با یک قاشق غذاخوری نمک، تمام قسمت های داخلی و خارجی بدن مرغ را ماساژ می دهیم، سپس پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی و درشت خورد کنید و داخل یک ظرف با ادویه ها به خوبی مخلوط کنید.

مرحله سوم: استراحت دادن

حالا مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای را به همراه برگ بو داخل شکم مرغ قرار می دهیم و مرغ را داخل یک کیسه فریزر زیپ دار قرار دهید و به مدت حداقل ۸ ساعت و اگر فرصت دارید تا ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به طور کامل مرغ مزه دار شود.

مرحله چهارم: پخت مرغ

بعد از انجام تمامی مراحل و مزه دار شدن مرغ؛ مرغ شما اماده است که یا در روغن فراوان سرخ کنید و یا در فر با استفاده از جوجه گردان، مرغ بریانی را آماده کنید که البته پیشنهاد پارسی دی برای شما عزیزان این است که مرغ بریانی را در روغن سرخ کنید. اگر از جوجه گردان استفاده می کنید، یک ورق فویل برداشته و با مقدار کره که در دستور گفته شد، بر روی فویل برس کنید و بعد فویل را  به دور مرغ بپیچید و به مدت ۱ ساعت در فر زمان دهید مرف پخته شود و بعد از گذشت این زمان، فویل را از دور مرغ بردارید و دوباره کره به مرغ بزنید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی سطح مرغ را گریل کنید.

مرحله پنجم: پایان کار

بعد از گذشت این زمان مرغ بریانی شما آماده است. می توانید همراه پلو و یا نان ساندویچی و حتی سالاد به عنوان وعده غذایی اصلی نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت مرغ بریان 

  1. یکی از مشکلاتی که خانم های خانه دار با درست کردن مرغ بریان دارند این است که پس از اینکه مرغ پخت، داخل فر را کاملا چرب می کند و تمیز کردن آن کار راحتی نیست. برای رفع این مشکل می توانید مرغ را  داخل ظرف بریانی کنید.
  2. برای این منظور مرغ را داخل یک ظرف پیرکس قرار دهید، سپس روی ظرف را با یک فویل بپوشانید و در فر قرار دهید تا مرغ بریانی شما آماده شود.
  3. قرار دادن مرغ در آب و نمک روش موثری برای افزایش نرم شدن بافت مرغ پیش از پختن آن است. این روش طبخ مرغ در فر بسیار مفید است زیرا در فر مرغ خشک می شود.

همچنین ببینید

از
11
دیدگاه