طرز تهیه کتف و بال ترش کبابی خوشمزه و مزه دار شده با رب انار

طرز تهیه بال مرغ ترش

 

یکی از روش های تهیه این کباب خوشمزه مزه دار کردن آن است که در سراسر دنیا تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد. بال ترش گزینه خوبی برای پیک نیک و مسافرت ها می باشد کافی است از شب قبل شما بال ها را مزه دار کنید و برای فردا آنها را کباب کنید. بال ترش در چین و ژاپن نیز تهیه می شود ولی روش طعم دار کردن آن کمی متفاوت و مواد آن کمی در دسترس نیست و شاید باب سلیقه ما نباشد به همین منظور ما تصمیم گرفتیم یک رسپی درجه یک برای طعم دار کردن بال ترش به شما یاد دهیم. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتف و بال ترش کبابی مزه دار شده با رب انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بال و کتف مرغ۱ کیلوگرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
گشنیز خشک۱ ق غذا خوری
شنبلیله۱ ق غذا خوری
نعنا خشک۱ ق غذا خوری
رب انار ملس۱.۵ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتف و بال ترش با رب انار

مرحله اول: آماده سازی بال و کتف مرغ

ابتدا با و کتف مرغ را خوب تمیز کنید و به دلخواه پوست کتف را بگیرید سپس خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: افزودن مواد مرینت

حالا بال و کتف ها را داخل کاسه ریخته و به آن پیاز رنده شده و سیر پوره شده را اضافه کنید و کمی آنها را با دست ماساژ دهید تا پیاز و سیر به همه جای بال و کتف برسد سپس سبزی های معطر را به همراه ادویه و رب انار اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت مواد

وقتی تمام مواد را اضافه کردید دستکش دست کنید و خوب مواد را ماساژ دهید تا همه بال ها به مواد آغشته شوند سپس روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت و یا بهتر از شب قبل داخل یخچال قرار دهید تا طعم ها به خورد بال ها برود.

مرحله چهارم: کباب کردن بال ترش

در ادامه زغال را آماده کنید تا سرخ شود سپس بال و کتف را به سیخ بزنید و روی زغال کباب کنید البته اگر در خانه هستید و فرصت تهیه زغال ندارید می توانید در فر و یا سولاردم و یا حتی در تابه سرخ کنید بدین صورت که برای پخت در فر و سولاردم داخل سینی مخصوص آن کتف و بال ها را قرار دهید و در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ ها پخته شوند دقت کنید چک کنید تا بال ها خشک نشوند و یا برای پخت در تابه بهتر است از تابه دو طرفه استفاده کنید و بال ها را داخل تابه قرار دهید و بگذارید با حرارت کم سرخ و پخته شوند. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتف و بال ترش

  1. می توانید از سبزی های تازه نیز اضافه کنید.
  2. بنا به سلیقه خود ترشی و ملس بودن رب انار را انتخاب کنید.
  3. اگر رب انار شما ترش بود کمی عسل به بال ها اضافه کنید تا طعم ملس شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کتف و بال ترش کبابی خوشمزه و مزه دار شده با رب انار
4 (80%) 4 votes