طرز تهیه پلو مرغ آفریقایی خوش طعم و مزه با مرغ مرینیت شده

طرز تهیه پلو مرغ آفریقایی

 

بسیار خوشمزه که با سینه مرغ طعم دار شده و پر ادویه تهیه می شود. شاید برایتان جالب باشد که پلو در کشورهای دیگر نیز مانند ایران از محبوبت خاصی برخودار است. پلو مرغ در آسیا نیز بسیار پر طرفدار است ولی آنها مقدار مرغ را بیشتر از برنج تهیه می کنند و در واقع مرینیت کردن مرغ مهم است. اصالت این غذا برای شرق آفریقا می باشد که با یک مرغ کامل تهیه می شود ولی می توانید از یک سینه استفاده کنید یک غذای سنتی و پر معطر است که می توانید آن را با گوشت گاو نیز تهیه کنید. بدون شک برنج یکی از غذاهای مورد علاقه همه در جهان است یک وعده غذایی بسیار سریع که با ترکیب مواد معطر این پلو مرغ آفریقایی تهیه می شود. این پلو در کنار سالاد بسیار خوشمزه می شود. امروز در پارسی دی پلو مرغ آفریقایی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ بدون استخوان۳ عدد
برنج۳ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۲ عدد
روغن مایع۲ ق غذا خوری
پودر میخک۱ ق چای خوری
زیره۱ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاه و فلفل چیلی قرمز و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو مرغ آفریقایی

مرحله اول : تهیه ادویه گرم ماسالا

برای تهیه این ادویه ابتدا زیره و میخک و دارچین و فلفل سیاه و کمی هل را داخل یک ظرف ریخته و روی حرارت قرار می دهیم کمی تفت دهید تا گرم و عطرش خارج شود. از این ادویه ماسالا ۱ ق غذا خوری برای این دستور غذایی لازم داریم می توانید اگر زیاد ماند آن را در یک ظرف دربسته تا ۶ ماه در یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم : مرینت کردن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را اگر استخوان دارد آن را جدا کنید و به صورت فیله در بیاورید سپس با ادویه ماسالا و کمی نمک و فلفل چیلی و آویشن و سیرها پوره شده خوب ماساژ دهید تا مزه دار شود سینه مرغ را می توانید برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید.

مرحله سوم : سرخ کردن سینه مرغ

داخل یک تابه مقداری روغن سرخ کردنی ریخته و سینه های مرغ مرینت شده را با حسابی سرخ کنید به طوری که کاملا طلایی شود. سینه مرغ سرخ شده را از تابه خارج کنید.

مرحله چهارم : تهیه سس مرغ آفریقایی

داخل همان تابه که مرغ را سرخ کردید پیاز ها را که از قبل نگینی ریز خرد کردید بریزید و با کمی فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود سپس گوجه فرنگی را به صورت مکعبی خرد کنید و داخل تابه با پیاز تفت دهید وقتی آبش کشیده شده رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله پنجم : پخت مرغ آفریقایی

سینه مرغ را داخل سس قرار دهید و آب اضافه کنید در ابتدای پخت حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت را متوسط کنید تا سینه مرغ پخته و آب سس کم شود.

مرحله آخر

برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد و مدام کف آن را بگیرید کمی از سس مرغ را داخل برنج ریخته و برنج را به صورت کته بمدت ۳۵ دقیقه دم بگذارید سپس داخل ظرف سرو کشیده و سینه مرغ را روی آن قرار دهید و به همراه سالاد و آب مرغ سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پلو مرغ آفریقایی

  1. می توانید سینه مرغ را خرد کنید و کمی بگذارید در سس پخته شود سپس داخل برنج ریخته و با بخار برنج پخته شود.
  2. باید حرارت در حین پخت سینه مرغ زیاد باشد برتری این روش نسبت به آبپز کردن می باشد.
  3. برنج را می توانید قالبی تهیه کنید و با مرغ پخته شده سرو کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه