طرز تهیه ماهی سرخ شده در فر لذیذ و سالم بدون روغن و فویل

دستور پخت ماهی سرخ شده در فر

طرز تهیه ماهی سرخ شده در فر

 

ماهی سرخ شده در فر یکی از روش های تهیه ماهی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید برای تهیه این غذا استفاده کنید. شما می توانید ماهی را به صورت درسته در فر قرار دهید و یا می توانید ماهی را در تکه های دلخواه برذش بزنید و داخ ظرف مخصوص فر قرار دهید و بگذارید تا ماهی سرخ شود. این روش بسیار کم روغن است و به راحتی قابل تهیه است. شما اگر سولاردم دارید می توانید با کمک سه پایه بلند و استفاده از برنامه اتوماتیک به راحتی ماهی را داخل سولاردم سرخ کنید. اما امروز در پارسی دی  طرز تهیه ماهی سرخ شده در فر بدون روغن و فویل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی سرخ شده در فر

  • ماهی دلخواه ۱ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • آب نارنج یا لیموترش ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۳ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • هویج ۱ عدد
  • گوجه ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی سرخ شده در فر و سولاردم

مرحله اول: آماده سازی ماهی

ابتدا ماهی را خوب بشورید و تمیز کنید. شما می توانید ماهی را از وسط به دو نیم کنید و کله آن را جدا کنید و یا می توانید به ۵ الی ۶ قسمت تقسیم کنید که این کاملا سلیقه ای می باشد. ماهی ها خرد شده را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم: مرینت کردن ماهی

تکه های ماهی را روی یک بشقاب قرار دهید و روی هر برش کمی سیر له شده و ادویه ها را بزنید و خوب ماساژ دهید. پیاز را پوست بگیرید و خلالی یا حلقه ی برش بزنید. ماهی ها را به صورت لایه ی با پیاز و کمی زعفران و آب نارنج یا لیموترش تازه روی هم قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله سوم: پخت ماهی سرخ شده بدون فویل در فر

در ادامه کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید و ماهی ها را روی آن قرار دهید و گوجه و هویج و پیاز را دور تا دور ماهی قرار دهید. ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا ماهی سرخ شود. بعد از ۱۵ دقیقه ماهی را برگردانید و اگر لازم بود در انتها گریل را روشن کنید تا سطح ماهی طلایی شود.

مرحله چهارم: پخت ماهی سرخ شده در سولاردم

ماهی ها را از مواد مرینت جدا کنید و کف ظرف تفلون مخصوص سولار را کمی چرب کنید و ماهی را داخل آن قرار دهید. ظرف را روی سه پایه بلند و روی برنامه ماهی قرار دهید و با توجه به اندازه ماهی وزن حدودی آن را وارد کنید و استارت را بزنید و با شنیدن بوق ماهی را برگردانید و سبزیجات را داخل ظرف ریخته و بگذارید تا ماهی پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماهی سرخ شده در فر بدون روغن و فویل

  1. بهتر است ماهی زیاد در مواد مرینت نماند زیرا بافت خود را از دست می دهد و حین سرخ شدن وا می رود.
  2. می توانید سبزیجات را حذف کنید و به صورت ساده آن را تهیه کنید.
  3. می توانید از ادویه مخصوص ماهی برای طعم دار کردن استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه

  • سارا ۱ سال پیش

    اگه بخوایم ماهی رو در توستر درست کنیم دما و زمانش چقدر میشه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام دوست عزیز برای تهیه در فر نیز باید دما را روی 160 قرار دهید و برای 15دقیقه زمان دهید و چک کنید تا پخته شود و حتما از فویل استفاده کنید تا توستر کثیف نشود

      پاسخ