طرز تهیه مرغ تنوری خوشمزه با سس مخصوص بدون فویل در فر

طرز تهیه مرغ تنوری

 

یکی از انواع روش های تهیه مرغ می باشد که باید از فر برای پخت آن استفاده کرد شما باید مرغ را با یک سس خوشمزه مزه دار کنید و بعد در فر بگذارید تا پخته و تنوری شود. مرغ تنوری همراه با پلو زعفرانی بسیار خوشمزه و طعم و مزه بسیار خوبی دارد در تهیه این سس از عسل استفاده شده که باعث تردی و خوشمزگی بیشتر مرغ می شود پس اصلا حذف نکنید چون اصلا شیرین نمی کند. سعی کنید در طعم دادن مرغ از لیموترش تازه استفاده کنید و از آبلیموهای صنعتی استفاده نکنید. امروز در پارسی دی مرغ تنوری با سس مخصوص بدون فویل در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه قرمز۱ عدد
سیر۲ حبه
آب لیموترش۲ عدد
عسل۱ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
سرکهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ تنوری با سس مخصوص بدون فویل در فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید مرغ را از شب قبل آماده کنید بدین صورت که مرغ ها را داخل کاسه ریخته و به آن سرکه و نمک و کمی آب اضافه کنید و برای ۱ شب داخل مخلوط بماند تا بوی زهم مرغ گرفته شود سپس فردای آن روز مرغ را بشورید و داخل ابکش قرار دهید تا خشک شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن مرغ

در ادامه مرغ ها را داخل کاسه قرار دهید و به آن کمی آب لیموترش و فلفل سیاه و نمک و پاپریکا و کمی روغن زیتون بزنید و مرغ ها را با مواد ماساژ دهید سپس روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: تهیه سس

در همین حین که مرغ ها مزه دار می شوند باید سس مخصوص را آماده کنید برای این کار فلفل دلمه را خرد کنید و به همراه پیاز خرد شده و سیر داخل تابه گریل کنید سپس پیاز و سیر و فلفل دلمه را داخل غذاساز بریزید و بعد مجدد کمی نمک و فلفل سیاه و تخم گشنیز و عسل و کمی آب لیموترش تازه و کمی روغن زیتون اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا سس پوره شود.

مرحله چهارم: پخت مرغ تنوری

در ادامه سس تهیه شده را روی مرغ های مزه دار شده بریزید تا سس کاملا روی مرغ ها را کاور کند و مرغ ها را داخل تابه مخصوص فر قرار دهید (فر را از قبل گرم کنید) سپس به مدت ۱ الی ۱.۵ ساعت در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا مرغ ها تنوری و پخته شوند سپس به همراه پلو میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ تنوری بدون فویل

  1. اصلا نباید روی مرغ ها را فویل بپوشانید.
  2. زمان پخت بسته به اندازه مرغ ها ممکن است متفاوت باشد.
  3. سعی کنید از تکه کوچک مرغ استفاده کنید تا هم لذیذتر باشد و هم زودتر آماده شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه