طرز تهیه ماهی سفید شکم پر خوشمزه و مجلسی در فر با فویل بدون بو

دستور پخت ماهی سفید

طرز تهیه ماهی سفید

 

ماهی سفید یکی از انواع خوراک ها ما ایرانی ها می باشد که می توانید برای مجالس مختلف و مهمانی تهیه کنید. شما می توانید ماهی سفید را به صورت شکم پر یا به صورت سرخ کردن در روغن تهیه کنید. اما بیشتر در ایام نوروز و به اصطلاح شب عید ماهی به صورت شکم پر تهیه می شود و با سبزی پلو و کوکو و سالاد سرو می شود. شما می توانید ماهی سفید را برای ماهی شکم پر شب عید انتخاب کنید زیرا هم بوی کمتری دارد و هم قیمت مناسب تری دارد. ماهی سفید شکم پر را می توانید در فر به راحتی با فویل تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماهی سفید شکم پر در فر به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی سفید شکم پر در فر

  • ماهی سفید ۱ عدد
  • سبزی معطر ( گشنیز، شنبلیله، جعغری، گشنیز) ۲ ق غذا خوری
  • پیاز داغ ۲ ق غذا خوری
  • پوره سیر ۲ ق غذا خوری
  • زرشک ۱/۲ پیمانه
  • گردو ۱/۲ پیمانه
  • رب انار ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه ماهی تیلاپیا خوشمزه و مجلسی

مرحله اول:  آماده سازی ماهی

ابتدا ماهی را خوب بشورید و شکم ماهی را خارج کنید و خوب بشورید. حالا ماهی را نمک و پودر سیر و زردچوبه بزنید. باید مواد گفته شده را روی سطح و داخل شکم ماهی بزنید و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه داخل آبکش قرار دهید تا بوی ماهی گرفته شود.

مرحله دوم: تفت دادن سبزی

در ادامه سبزی معطر را خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا کمی سبزی تغییر رنگ دهید. در ادامه پیاز داغ آماده را به همراه سبزی ها تفت دهید و بعد پوره سیر را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا کمی عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید زرشک از قبل خیس خورده را به همراه گردو خرد شده و نگینی شده را به مواد فوق اضافه کنید و در انتها باید رب انار را اضافه کنید و مواد را کمی تفت تا یکدست شود. شما می توانید با توجه ترشی و شیرینی رب انار خود مقدار آن را با ذائقه خود تنظیم کنید. در ادامه ۱/۲ پیمانه آبجوش اضافه کنید و کمی تفت دهید. تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ماهی سفید شکم پر

در ادامه باید شکم ماهی را با مواد میانی پر کنید و با خلال دندان شکم ماهی را فیکس کنید و یا می توانید با نخ و سوزن شکم ماهی را فیکس کنید. کف ظرف فر را یک ظرف پیرکس را کمی چرب کنید و بعد کمی زعفران دم کرده روی ماهی بزنید و روی ظرف را فویل بکشید و چند سوراخ ایجاد کنید و بعد ظرف را به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید. در انتها فویل را برداشته و بگذارید روی ماهی نیز گریل شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماهی سفید شکم پر مجلسی و خوشمزه در فر

  1. اگر سبزی چوچاق و خالواش در اختیار داشتید می توانید اضافه کنید.
  2. برای فر های برقی و توستر و سولاردم دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. می توانید داخل داخل تابه دو طرفه بدون فر نیز این غذا را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه