طرز تهیه مرغ درسته مجلسی در فر لذیذ و ساده با فویل بدون پوست

دستور پخت مرغ درسته

طرز تهیه مرغ درسته

مرغ درسته یکی از غذا های بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و همچنین بهترین گزینه برای افرادی که تمایل دارند غذای سالم و کم کالری پخت کنند. به دلیل وجود دورچین های خوشمزه از سبزیجان رنگارنگ بسیار خوش آب و رنگ است و تمایل شما را برای خوردن یک غذای سالم دو چندان می کند. برای دورچین این غذا از سبزیجاتی از قبیل هویج و گل کلم و فلفل دلمه ای و کلم بروکلی و سیب زمینی و مواد دیگر می توانید استفاده کنید. می توانید از یک جوجه با سایز متوسط استفاده کنید تا پخت بهتر و مزه لذیذتر داشته باشد. این غذای خوشمزه را حتی می توانید برای مهمانی های خود تهیه کنید و با برنج زعفرانی سرو کنید. امروز قصد داریم طرز در پارسی دی تهیه مرغ درسته در فر را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهته مرغ درسته مجلسی در فر

  • مرغ ۱ عدد کامل
  • هویج ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد بزگ
  • سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
  • گل کلم ۱ پیمانه
  • کلم بروکلی ۱ پیمانه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ درسته با سبزیجات در فر با فویل

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا مرغ را بشورید و تمیز کنید و آن را روی تخته برش از وسط برش دهید. پیاز را بشورید و پوست کنید. هویج ها را بشورید و با پوست کن پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش دهید. کلم بروکلی و گل کلم را بشورید و داخل ظرف پر آب بگذارید تا خیس بخورد بعد چند دقیقه دوباره آبکشی کنید و از صافی رد کنید و آن ها را به چند قسمت تقسیم کنید. فلفل دلمه را بشورید و به صورت ورقه ای یا نگینی روی تخته برش خرد کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی را بشورید و پوست کنید و روی تخته برش ورقه ای خرد کنید. کتری را روی شعله قرار دهید تا جوش شود و زعفران ساییده شده را با مقداری آب جوش روی کتری قرار دهید تا دم ببرد. درب ظرف زعفران را بگذارید.

مرحله دوم: پخت مرغ

در قابلمه مناسب مقداری آب بریزید و مرغ را به همراه پیاز و و هویج ها روی شعله قرار دهید تا مرغ و هویج ها نیم پز شوند. در انتها مقداری ادویه که شامل نمک، فلفل سیاه و زرد چوبه می باشد اضافه کنید تا مرغ مزه دار شود. می توانید مقداری سیر پوره شده هم به آب مرغ اضافه کنید. بعد از ۳۰ دقیقه که مرغ ها نیم پز شدند و آب مرغ غلیظ شد، شعله را خاموش کنید و مرغ و هویج را از آب جدا کنید و آب مرغ را صاف کنید.

مرحله سوم: آماده سازی مرغ و سبزیجات

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سپس سینی فر را بیرون آورید و مرغ های نیم پز شده را وسط سینی قرار دهید و سیب زمینی های ورقه ای شده را روی سطح سینی بچینید تا پر شود. سپس همه سبزیجان را که شامل گل کلم و فلفل دلمه ای و کلم بروکلی و هویج های نیم پز شده می باشد روی سیب زمینی ها قرار دهید. ۲ لیوان از آب مرغ و پیاز صاف شده را داخل سینی اضافه کنید حالا فویل را روی سینی بکشید و چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید و به آرامی سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا همه مواد پخته شوند. در انتها فویل را بردارید و بگذارید تا روی مرغ طلایی شود.

مرحله چهارم: سرو مرغ درسته لذیذ و مجلسی

بعد از پخته شدن مواد، سینی را خارج کنید و برای رنگ و طعم بیشتر از سس استفاده کنید. در ظرفی زعفران دم کرده را به همراه رب گوجه و روغن زیتون و مقداری ادویه های دلخواه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند. سپس با کمک قلم مو مخصوص آشپزی روی مرغ ها را آغشته به سس کنید تا طلایی و خوش رنگ شود. مرغ و سبزیجات شما آماده است می توانید با برنج یا نان سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه مرغ درسته خوشمزه و مجلسی

  1. در مدتی که مرغ داخل فر می باشد دقت کنید تا آب مرغ به طور کامل تمام نشده باشد و مواد نسوزد.
  2. می توانید برای ادویه و طعم بیشتر از پودر پاپریکا استفاده کنید.
  3. می توانید برای دورچین از هر نوع سبزی قابل دسترس استفاده کنید.
  4. می توانید از انار دان شده برای تزئین روی مرغ استفاده کنید.
  5. می توانید مرغ درسته روی جوجه گردان فر بزنید.
  6. می توانید به دلخواه داخل مایکروفر یا هواپز مرغ درسته را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه