طرز تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ و سس سفید، خیلی خوشمزه بدون فر

دستور پخت پاستا آشیانه ای با مرغ

طرز تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ

 

پاستا آشیانه ای با مرغ یکی از روش های تهیه این پاستا می باشد که به دلیل شباهت به آشیانه به این اسم معروف شده است. این پاستا به دو شکل ساده و سبزیجات در بازار موجود است که به دلخواه می توانید از هرنوعی که دوست دارید استفاده کنید. روش پخت این پاستا به دو صورت می باشد. روش اول تهیه این پاستا بدین صورت است که می توانید پاستا را داخل فویل پیچیده و نگذارید حالت آشیانه ای آن بهم بریزید و با مرغ و سس سفید داخل فر قرار دهید و یا می توانید بدون فر پاستا را دخل تابه و سس تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ و سس سفید را به شم آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ و سس سفید

  • پاستا آشیانه ای ۱/۲ بسته
  • سینه مرغ ۱/۲ عدد
  • قارچ ۶ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • شیر ۲ الی ۳ پیمانه
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پارمزان به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ و قارچ

 مرحله اول: تفت دادن قارچ

ابتدا قارچ ها را بشورید و اگر پوست آن خیلی سیاه رنگ است می توانید با یک چاقو بگیرید و اسلایس کنید و داخل یک تابه بدون افزودن روغن با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده و پخته شود. در ادامه سینه مرغ را مکعبی خرد کنید و بشورید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه سینه مرغ خرد شده را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و بعد کره را به همره سیر های پوست گرفته و رنده شده اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه باید شیر در دمای محیط بوده را اضافه کنید و بگذارید مود بجوشد.

مرحله سوم: افزودن پاستا

وقتی شیر بجوش آمد باید خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. پاستا های آشیانه ای را داخل سس تهیه شده قرار دهید و درب تابه را قرار دهید و بگذارید تا پاستا نرم شود و در حین کار هم بزنید تا پاستا ها خوب نرم شوند.

مرحله چهارم: تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ

وقتی پاستا ها پخته شدند و سس غلیظ شد بید آویشن را اضافه کنید و تفت دهید و مقداری از سس را تست کنید و اگر نیاز بود کمی نمک و بعد پنیر پارمزان بریزید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل دیس کشید و با کمی جعفری تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ و قارچ و سس سفید

  1. پاستا آشیانه ای با مرغ را می توانید به صورت گیاهی و بدون گوشت تهیه کنید.
  2. افزودن سیر و پنیر دلخواه است و طعمی فوق العاده به این پاستا می دهد.
  3. می توانید پاستا را آبکش کنید و با با کمی پنیر و مرغ داخل فر قرار دهید.
  4. افزودن خامه در این رسپی اختیاری می باشد ولی باعث بافت کرمی می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پاستا آشیانه ای با مرغ و سس سفید، خیلی خوشمزه بدون فر
4.2 (84%) 5 votes