طرز تهیه کوفته ریزه یا کوفته قلقلی خوشمزه و ساده با مرغ

طرز تهیه کوفته ریزه مرغ

 

یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است. همیشه نباید همه کوفته ها با گوشت چرخ کرده تهیه شود با مرغ هم می توانید کوفته خوشمزه و جذاب درست کنید آنها را سرخ کنید و داخل سس قرار بدید. این غذا طرز تهیه آسانی دارد و کوفته ریزه مرغ شاید نسبت به گوشت کمتر وا برود. می توانید با افزودن سبزی های معطر کوفته ریزه های خوشمزه تهیه کنید یا می توانید با گردو مخلوط کنید در هر صورت این غذا بسیار خوشمزه می شود. شاید در بعضی روزها فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید با یک عدد سینه مرغ می توانید کوفته های خوشمزه و فوری تهیه کنید. کوفته ریزه مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ایتالیایی می باشد و شما می توانید برای افرادی که طعم گوشت را دوست ندارند تهیه کنید و مهم ترین نکته آن مانند دیگر کوفته ها گرفتن آب پیاز و استفاده از ادویه فراوان است. امروز در پارسی دی کوفته ریزه مرغ را به شما آموزش خواهیم داد می توانید هم به عنوان غذای اصلی و هم با برنج یا نان سرو کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سبزی معطر۱ ق غذا خوری
پودر سوخاری۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه کاری و پودر سیربه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس کوفته

رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته ریزه مرغ

مرحله اول : آماده سازی سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را فیله کنید و استخوان آن را جدا کنید سپس با غذاساز یا چرخ گوشت دو بار چرخ کنید تا نرم شود. سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز برنید و با دست کاملا فشار دهید تا آبش گرفته شود.

مرحله دوم : تهیه کوفته ریزه مرغ

پیاز آب گرفته را با سینه مرغ چرخ شده به همراه ادویه ها و پودرسوخاری و سبز معطر و کمی زعفران دم کرده غلیظ خوب مخلوط کنید و ورز بدهید و بمدت نیم ساعت تا ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم تر شود.

مرحله سوم : سرخ کردن کوفته ریزه مرغ

از مواد به اندازه دلخواه برداشته و دست های خود را کمی مرطوب کنید سپس مواد را کاملا گرد کنید و شکل دهید. داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس کوفته ریزه مرغ را سرخ کنید روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله چهارم : تهیه سس کوفته ریزه مرغ

برای کوفته ریزه می توانید سس گوجه درست کنید و یا به تنهایی سرو کنید. برای تهیه سس پیاز را نگینی خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود کمی نمک و فلفل و زردچوبه بزنید و رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود سپس ۱ لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش بیاد وقتی قل زد کوفته های سرخ شده را داخل سس گذاشته تا سس غلیظ شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته ریزه مرغ

  1. برای تهیه سس می توانید از گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.
  2. اگر مواد کوفته ریزه مرغ شل بود می توانید مقداری آردنخودچی اضافه کنید.
  3. افزودن سبزی اختیاری می باشد می توانید از گشنیز به تنهایی استفاده کنید.
  4. سعی کنید به اندازه روغن بریزید تا کوفته ریزه مرغ کاملا طلایی شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه