طرز تهیه کوفته قلقلی با پلو و ته دیگ مخصوص خیلی خوشمزه و مجلسی و راحت

دستور پخت کوفته قلقلی با پلو

طرز تهیه کوفته قلقلی با پلو

 

کوفته قلقلی با پلو یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ساده می بادش که می توانید با یک ته دیگ مخصوص در خانه تهیه کنید، این غذا شباهت بسیاری به ته چین دارد ولی در آن از زرده یا ماست استفاده نمی شود و برنج با کمی رب هم می خورد و یک ته دیگ خوشرنگ می شود و بعد مواد کوفته قلقلی را داخل پلو قرار می دهید و آن را دم می گذارید و می توانید یک پلوی خوشمزه و ساده با کمی خلاقیت در خانه تهیه کنید. برای تهیه این پلو می توانید از برنج ایرانی یا دودی استفاده کنید و یا حتی برنج نیم دانه نیز طعم بسیار خوبی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته قلقلی با پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته قلقلی با پلو

  • برنج ۳ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • زردجوبه ۱ ق مربا خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق مربا خوری
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • نمک و سماق به مقدار لازم
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه کوفته قلقلی با پلو خیلی خوشمزه و ساده و راحت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید و کنار قرار دهید. یکی از پیاز ها را پوست بگیرید رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. داخل یک کاسه پیاز و گوشت و ادویه ها و نمک را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا منسجم شود و از مواد بردارید و قلقلی کنید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد قلقلی ها را اضافه کنید و و بگذارید تا سرخ شود و آب اضافه گوشت کشیده شد و بعد ۲۵ گرم از کره دستور اضافه کنید و بعد از این که کاملا سرخ شده از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: پخت برنج

در ادامه باید داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد از قل زدن برنج خیس خورده را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا برنج بجوشد و نرم شود و کف روی برنج را بگیرید و بعد برنج را آبکش کنید.

مرحله چهارم: کوفته قلقلی با پلو

داخل قابلمه مورد نظر که قرار است پلو را داخل آن تهیه کنید کمی روغن ریخته و رب را تفت دهید تا سبک  و خوشرنگ شود و بعد ۱ پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید تا رب باز شود، سپس ۱/۳ برنج آبکش شده را به رب اضافه کنید و به همراه رب هم بزنید تا خوشرنگ شود و بعد روی برنج روی کاملا سماق بپاشید و بعد قلقلی ها را اضافه کنید و بعد مابقی برنج را بریزید و روی آن صاف کنید و روی آن کره قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوفته قلقلی با پلو با ته دیگ ربی

  1. روی لایه برنج را باید کاملا با سماق پوشش دهید.
  2. می توانید کوفته قلقلی ها را جدا سرخ کنید و به پیاز اضافه کنید.
  3. روی برنج چند حفره ایجاد کنید تا بهتر پخته شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه