طرز تهیه کرامبل سیب زمینی و گوشت و قارچ خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کرامبل سیب زمینی

 

یکی از روش های تهیه غذاها می باشد و در واقع یک غذای ایتالیایی می باشد که می تواند یک وعده غذایی کامل یا پیش غذا برای مهمانی و دورهمی باشد. کرامبل ها را در همان ظرفی که پخته می شوند سرو می شوند. این غذا را بچه ها بسیار دوست دارند زیرا از سیب زمینی و پنیر تهیه می شود و انواع سبزیجات را در خود دارد. اگر دوست دارید یک غذای بین المللی و خوشمزه تهیه کنید کرامبل سیب زمینی را انتخاب کنید شما می توانید در فر و یا توستر و سولاردم این کرامبل را تهیه کنید. امروز در پارسی دی کرامبل سیب زمینی و گوشت و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۳ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
کدو۱ عدد
تره خرد شده۵۰ گرم
قارچ۵ عدد
کره۵۰ گرم
آرد۱۰۰ گرم
گردو خرد شده۳۰ گرم
نان تست پودر شده۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زنجبیل، پاپریکا، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه کرامبل سیب زمینی و گوشت و قارچ 

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا سیب زمینی را با مقداری آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا آبپز شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه کمی نمک و فلفل سیاه گوشت را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: افزودن سبزیجات

در ادامه تره را از قبل خرد کنید و ساطوری کنید و به همراه گوشت کمی تفت دهید و بعد کدو خوب شسته و رنده درشت بزنید با گوشت کمی تفت دهید تا نرم شود سپس قارچ ها را شسته و اسلایس کنید و به همراه آویشن و پاپریکا و زنجبیل اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود مواد را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه کرامبل سیب زمینی

سیب زمینی ها را بعد از پخت پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا با گوشت کوب له کنید و کمی نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و پنیر خامه ای به سیب زمینی بزنید حالا ظرف مورد نظر را چرب کنید و سیب زمینی را کف ظرف پهن کنید و خوب فشرده کنید.

مرحله چهارم: پخت کرامبل سیب زمینی

در ادامه مواد گوشتی را روی سیب زمینی ریخته و خوب صاف کنید اما برای تهیه کرامبل کره را به همراه گردو خرد شده و آرد داخل کاسه ریخته و با دست مواد کره را به خورد آرد دهید به طوری که دانه های آرد درشت تر شوند و بعد نان تست را که از قبل خرد کردید به مواد کره و آرد اضافه کنید و یک لایه روی مواد گوشتی را کاور کنید سپس ظرف در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کرامبل سیب زمینی

  1. اگر دوست دارید پنیر پیتزا اضافه کنید روی مواد گوشتی بریزید.
  2. کرامبل سیب زمینی را با سس کچاب و خردل میل کنید.
  3. می توانید به سیب زمینی به جای پنیر خامه ای و پنیر چدار اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه