طرز تهیه پای سیب زمینی با مرغ و قارچ خوشمزه و ساده بدون فر

طرز تهیه پای سیب زمینی

 

غذایی کامل و خوشمزه است که بدون نیاز به نان سرو می شود و به عنوان پیش غذا انتخاب بسیار خوبی است. مواد میانی این پای کاملا سلیقه ای است و می توانید این پای را با سویا، گوشت و مرغ تهیه کرد. این غذا دارای ارزش غذایی بالایی است که برای میان وعده کودکان هم انتخاب خوبی می باشد با توجه به اینکه ظاهر زیبایی دارد و در مهمانی ها می توانید در ظرف های تک نفره تهیه و سرو کنید. امروز در پارسی دی پای سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۴ عدد
سینه مرغ۱ عدد
کنسرو نخود فرنگی۱ پیمانه
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۳ عدد
سیر۱ حبه
روغنبه میزان لازم
شیر۱/۲ پیمانه
خامه۱ قاشق غذا خوری
جعفری ساطوری شده۳ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، آویشن، زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه پای سیب زمینی با مرغ و قارچ

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه

سیب زمینی ها را شسته و در مقداری آب می پزیم. پیاز و فلفل دلمه ای را نگینی ریز کرده و سیر را پوره می کنیم. سینه مرغ را به شکل نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم : آماده سازی پوره سیب زمینی

سیب زمینی های پخته شده را گرم گرم می کوبیم تا کاملا له شود سپس شیر و خامه را به آن می افزاییم و مخلوط می کنیم تا پوره ای نرم و لطیف بدست بیاید. حالا که کمی خنک شده جعفری خرد شده را به همراه نمک، فلفل اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم در آن را بسته و آماده می گذاریم.

مرحله سوم : پخت مایه گوشتی

در این مرحله پیاز را داخل تابه مناسبی در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود سپس به آن سیر و ادویه را افزوده و کمی تفت می دهیم عطر سیر و ادویه که بلند شد مرغ را افزوده و تا جایی که رنگ مرغ عوض شود تفت می دهیم سپس فلفل دلمه ای و قارچ را افزوده و درب تابه را می گذاریم تا مرغ کاملا مغز پخت شود و در نهایت نخود فرنگی را افزوده و از روی  حرارت بردارید.

مرحله چهارم : سرو پای سیب زمینی

حالا بشقابی را داخل یک ظرف گرد ساده برگردانید و روی آن را سلفون پهن کنید. حالا از پوره آماده شده داخل ظرف ریخته و کاملا فشرده کنید تا شکل ظرف را بگیرد سعی کنید که بشقاب از مرکز ظرف حرکت نکند. ظرف سرو را روی پوره گذاشته و برگردانید حالا بشقاب و سلفون را از روی پوره برداشته از مایه گوشتی داخل فرورفتگی که توسط بشقاب ایجاد شده بریزید این پای زیبا و خوشمزه را نوش جان کنید. (کل این مرحله در صورتی است که شما قالب تارت میان تهی نداشته باشید)

فوت و فن های دستور پخت پای سیب زمینی

  1. داخل مایه گوشتی می توانید بنا به سلیقه از رب هم استفاده کنید.
  2. برای لطف تر شدن پوره از ۲۵ گرم کرده هم می توانید استفاده کنید.
  3. در نهایت کار می توانید از کمی پنیر چدار ورقه ای هم استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه