طرز تهیه کرامبل سیب و دارچین خوشمزه و مجلسی به روش سوئدی

طرز تهیه کرامبل سیب

پای سیب یا کرامبل سوئدی نیز به این دسر گفته می شود. کرامبل سیب یکی از خوشمزه ترین دسر و میان وعده ها می باشد. در واقع کرامبل سیب تشکیل شده از یک لایه کره و سیب کرانچی شده است که عطر بوی دارچین مزه فوق العاده ای به این دسر خوشمزه میدهد و کالری کمی دارد و تفاوتش با پای سیب این است که بجای اینکه با یک لایه خمیر روی سیب ها را بپوشانیم  یک لایه کرامبل می ریزیم. امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین دسر ها کرامبل سیب را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

به۱ عدد
سیب۵ عدد
شکر۱/۳ پیمانه
دارچین۱ ق مربا خوری
آرد۳/۴ پیمانه
پودر قند۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
کره۱۱۰ گرم

طرز تهیه کرامبل سیب

مرحله اول : آماده سازی سیب و به

ابتدا به را پوست بگیرید و خرد کنید سپس ۱ لیوان آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد. به را در آب جوش بمدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا نرم شود سپس آبکش کنید و بگذارید کنار تا خنک شود. سیب ها را پوست بگیرید و خرد کنید.

مرحله دوم : تهیه لایه سیب و به

۳۰ گرم کره را داخل تابه ریخته تا ذوب شود سپس سیب های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس شکر را افزوده و هم می زنیم تا سیب ها کمی نرم شوند و آب اضافی آن ها تبخیر شود در انتها به و دارچین را اضافه می کنیم و از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم : تهیه لایه کرانچی

آرد و پودر قند و وانیل را داخل کاسه ریخته و مخلوط می کنیم سپس ۸۰ گرم کره خرد شده و نرم شده را به مخلوط آرد اضافه می کنیم و با کمک چنگال کره را به خورد آرد می دهیم تا جایی که آرد به شکل خرده نان شود.

مرحله چهارم : پخت کرامبل سیب

کف ظرف مورد نظر را کمی با کره چرب کنید سپس مخلوط سیب و به را ریخته و روی آن را با مخلوط آردی خوب پوشش می دهیم و در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا طلایی و برشته شود. می توانید همراه با چایی میل نمایید.

فوت و فن های دستور تهیه کرامبل سیب

  1. می توانید کره را با بیسکویت پتی پور مخلوط کنید و روی سیب ها بریزید.
  2. در وعده صبحانه نیز می توانید کرامبل سیب را میل نمایید.
  3. در قالب مافین نیز به صورت تک نفره نیز می توانید این دسر خوشمزه را تهیه کنید.
  4. از انواع ظرف ها پیرکس یا چینی که قابل استفاده در فر هست می توانید استفاده کنید.
  5. اگر روی کرامبل طلایی نشده بود میتوانید برای ۳ دقیقه گریل را روشن کنید.
  6. این دسر را به صورت گرم سرو کنید.
  7. به دلخواه می توانید کشمش یا گردو نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه