طرز تهیه کرامبل توت فرنگی ساده خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی

 

یکی از انواع کرامبل ها می باشد که با نزدیک شدن به فصل بهار و میوه های تابستانی می توانید این کرامبل خوشمزه را تهیه کنید. اما شما می توانید برای تهیه کرامبل ها از انواع میوه ها استفاده کنید و به عنوان یک دسر خوشمزه سرو کنید. کرامبل ها با همان ظرفی که تهیه می شوند سرو می شوند اما کرامبل ها به دلیل استفاده کمتر آرد و شکر بسیار محبوب هستند و از زمان جنگ جهانی دوم تهیه می شده است. کرامبل از دسته کیک های روکش دار می باشد البته نه با روکش خامه بلکه با روکش ترد که با آرد و کره تهیه می شود که به شکل خرده نان درمی آید و روی میوه مورد نظر ریخته می شود. کرامبل ها گزینه بسیار مناسبی برای مهمانی شما می باشد و طرز تهیه راحتی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرامبل توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۲ پیمانه
آرد سفید۱.۵ پیمانه
شکر۱/۲ و ۱/۴ پیمانه
نمک۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
کره۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت۲ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: تهیه لایه کرامبل

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس آرد را به همراه نمک و بیکینگ پودر و وانیل داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید و ۱ بار الک کنید تا سبک شود شود در ادامه کره سرد اضافه کنید و با دست مواد را هم بزنید باید شبیه خرد نان شود برای هم زدن کره از نوک انگشت استفاده کنید تا گرمای دست را انتقال ندهد در انتها ۱/۲ شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر مخلوط شود.

مرحله دوم: تهیه لایه اول

ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید سپس مقداری از لایه بالا را کف ظرف ریخته و با گوشتکوب دستی یا پشت لیوان خوب صاف و یکدست کنید تا خوب مواد مسنجم شود سپس ظرف را کنار بگذارید تا لایه میوه ای را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه لایه میانی

توت فرنگی ها را خوب شسته و به قطعات ریزتر خرد کنید سپس به آن نشاسته ذرت و ۱/۴ پیمانه شکر اضافه کنید و هم بزنید سپس لایه ای میوه را روی مواد بالا به صورت یکدست بریزید تا همه جای ظرف پر شود.

مرحله چهارم: پخت کرامبل توت فرنگی

در انتها مابقی مخلوط کره را با دست روی توت فرنگی ها بپاشید نیازی به صاف کردن نیست سپس ظرف مورد نظر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید تا پخته شود اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها گریل را روشن کنید تا روی کرامبل نیز طلایی شود به همین راحتی کرامبل توت فرنگی ما حاضر شده است می توانید آن را با بستنی وانیلی میل کنید.نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرامبل توت فرنگی

  1. افزودن وانیل اختیاری می باشد.
  2. می توانید برای خوش رنگ شدن لایه ها از شکر قهوه ای استفاده کنید.
  3. می توانید برای چاشنی کمی پودر دارچین بریزید.
  4. می توانید مقدار آرد را کمی کاهش و بجای آن از پودر بادام استفاده کنید.
  5. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر انتخاب کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی ساده خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله
5 (100%) 2 votes

  • ریحانه ۲ ماه پیش

    میشه با مربا توت فرنگی هم درست کرد
    ینی بجای توت فرنگی و نشاسته ذرت

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ ماه پیش

      نه خیل شیرین می شه

      پاسخ