طرز تهیه کیک کرامبل گیلاس مجلسی و ساده با طعم فوق العاده

 طرز تهیه کیک کرامبل گیلاس

 

کرامبل ها نسل جدیدی از کیک ها هستند که رویه ترد و خوشمزه ای دارند و شما می توانید از با میو های مختلف فصل این کیک ها را تیه کنید و برای عصرانه یا پذیرایی استفاده کنید. کیک کرامبل گیلاس را می توانید داخل قالب های مستطیل یا گرد تهیه کنید و قالب های میان تهی برای تهیه این کیک ها زیاد مناسب نیستند. شما ابتدا باید کرامبل را که از کره تهیه می شود در ابتدا آماده کنید و بعد مواد کیک را مخلوط کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کرامبل گیلاس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکر۳/۴ پیمانه
آرد۱/۲ پیمانه
دارچیننصف ق چای خوری
کره۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه کیک

آرد۲ پیمانه
شکر۳/۴ پیمانه
کره۱/۴ پیمانه
شیر۳/۴ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۲ ق چای خوری
نمک۱ پنس
مربای گیلاس بدون شهد۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک کرامبل گیلاس

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید کرامبل روی کیک را تهیه کنید برای این کار آرد ، شکر، دارچین، کره را داخل کاسه ریخته و با نوک انگشتان ورز دهید تا شکل خرده نان شود یا می توانید داخل غذاساز بریزید و مواد مخلوط کنید تا کره با گرمای دست زیاد در ارتباط نباشد وگرنه به روغن افتاده و سفت می شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد کیک

حالا باید مواد کیک را تهیه کنید برای این کار شکر و کره را در ظرفی با همزن  بزنید تا پوک و سبک شود و تخم مرغ و وانیل را افزوده و همزده و شیر را اضافه کرده و آرد و بکینگ پودر و نمک را نیز الک کرده و افزوده و با همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد صاف و یکدست شود.

مرحله سوم: پخت کیک کرامبل گیلاس

مواد را داخل قالب دلخواه ۲۰ سانتی چرب و آرد پاشی شده بریزید و مربای گیلاس بدون شهد را روی مواد کیک چیده و در نهایت مواد رویه که به شکل خرده نان بود روی مربا بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که کیک پخته و طلایی شود، بپزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک کرامبل گیلاس

  1. برای پخت در فر برقی می توانید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. می توانید بجای مربای گیلاس از گیلاس تازه یا هر مربای که دوست دارید استفاده کنید.
  3. می توانید بجای کره از مارگارین نیز استفاده کنید ولی طعم کره در تهیه این نوع کیک ها فوق العاده خوشمزه می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه