طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر برای تولد

دستور پخت کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی

 

کیک توت فرنگی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که به دلیل استفاده از پوره توت فرنگی به رنگ صورتی می باشد. شما می توانید کیک توت فرنگی را با فر و بدون در قابلمه تهیه کنید. طعم و مزه این کیک فوق العاده می باشد و شما می توانید با افزودن خامه قنادی یک کیک تولد با این رسپی تهیه کنید. کافی به خامه فرم گرفته کمی رنگ صورتی بزنید و به طور نامنطم روی کیک را خامه کشی کنید و با میوه توت فرنگی تزیین کنید. این کیک را می توانید هم با پوره توت فرنگی تهیه کنید و هم توت فرنگی را اسلایس کنید و داخل کیک بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک توت فرنگی خانگی

  • توت فرنگی ۱ پیمانه
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • توت فرنگی و خامه قنادی برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را با کمک یک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود، می توانید فر دست ساز تهیه کنید تا کیک را به  صورت قالبی تهیه کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

توت فرنگی را بشورید و به همراه شیر داخل مخلوط کن بریزید و پوره کنید و یا می توانید از گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید. تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه بریزید و با همزن برقی برای ۴ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را به همراه توت فرنگی اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر در حدل مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک توت فرنگی صورتی

در ادامه آرد و بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید. مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید. قالب مورد نظر را چرب و آرد پاشی کنید و می توانید به دلخواه از روغن جدا کننده نیز استفاده کنید. قالب یا قابلمه را روی یک سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود.

مرحله چهارم: پخت کیک توت فرنگی خانگی

در ادامه قالب را در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه بگذارید با دمای ۱۸۰ پخته شود. برای پخت بدون فر نیز مایه را داخل قابلمه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ ساعت با دمکنی بگذارید تا کیک پخته شود و بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید و روی توری قرار دهید تا خنک شود. خامه قنادی را فرم دهید و به دلخواه کمی رنگ خوراکی صورتی اضافه کنید و دور تا دور کیک را خامه کشی کنید و با میوه توت فرنگی به سادگی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک توت فرنگی خامه ای برای تولد

  1. کیک های میوه ای را حتما بعد از ۵۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  2. می توانید بدون خامه کشی و ساده این کیک را سرو کنید.
  3. می توانید از سس شکلاتی یا سس توت فرنگی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه