طرز تهیه کیک رژیمی با عسل بدون شکر ساده و خوشمزه با طعم توت فرنگی

دستور پخت کیک رژیمی با عسل

طرز تهیه کیک رژیمی با عسل

 

کیک رژیمی با عسل یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و بدون شکر تهیه می شود. این کیک با میوه خوشمزه توت فرنگی تهیه می شود و برای کسانی که در رژیم لاغری هستند و یا به دلیل دیابت نمی توانند کیک مصرف کنند گزینه بسیار خوبی می باشد.  شما می توانید این کیک را داخل قالب های مختلف تهیه کنید و با همان قالب سرو کنید. شیرینی این کیک بسیار متعادل می باشد و از عسل مرغوب برای تهیه این کیک استفاده کنید. شما می توانید این کیک را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک رژیمی با عسل و توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی با عسل

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • عسل ۳ ق غذا خوری
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • آرد گندم ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • رنده پوست پرتقال ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۳ ق غذا خوری
  • توت فرنگی به مقدار لازم

طرز تهیه کیک رژیمی با عسل و توت فرنگی بدون شکر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه کنید. فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید  و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن و هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و عسل را اضافه کنید و هم بزنید. می توانید از همزن برقی استفاده کنید و یا از همزن دستی استفاده کنید. سپس پوست پرتقال را رنده کنید. دقت کنید باید قسمت نارنجی رنگ را رنده بزنید و اصلا نباید قسمت سفید رنگ را رنده کنید وگرنه باعث می شود کیک تلخ می شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه شیر ر ا اضافه کنید و برای ۱ دقیقه با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس روغن زیتون را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. حالا باید مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کیک رژیمی بدون شکر با عسل

مایه کیک را داخل قالب بریزید و یا اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید آن را داخل قابلمه یا تابه دو طرفه بریزید. توت فرنگی را بشورید و خشک کنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و روی کیک بریزید. قالب را در فر از گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید تا پخته شود. برای پخت بدون فر نیز روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک رژیمی با فر و بدون فر

  1. می توانید از میوه دلخواه بجای توت فرنگی استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار عسل را کم و زیاد کنید.
  3. از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه