طرز تهیه کیک توت فرنگی با ماست ساده و خوشرنگ با فر و بدون فر

کیک توت فرنگی با ماست

 

کیک توت فرنگی بی شک یکی از خوشمزه ترین کیک ها می باشد که شما می توانید خیلی راحت این کیک را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کیک توت فرنگی به همراه یک لیوان چای یا قهوه لذت ببرید. تا فصل میوه توت فرنگی است این کیک را از دست ندهید و آن را به راحتی تهیه کنید. دو تا نکته خیلی مهم در مورد تهیه کیک توت فرنگی در نظر بگیرید که توت فرنگی های خرد شده را با ۲ ق غذا خوری آرد ترکیب کنید تا ته نشین نشود و اگر دوست دارید روی کیک توت فرنگی قرار دهید حتما برش های بزرگتری بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک توت فرنگی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد قنادی۲ لیوان
روغن۱/۲ لیوان
ماست۱ پیمانه سر خالی
تخم مرغ۳ عدد درشت یا ۴ عدد متوسط
توت فرنگیخرد شده ۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
هل۱ ق چای خوری
توت فرنگیبرای تزیین

طرز تهیه کیک توت فرنگی با ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید مواد کیک را داخل دمای محیط آشپزخانه قرار دهید و همه مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شد و اگر می خواهید بدون فر کیک را تهیه کنید کافی است یک شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه شک رو تخم مرغ و وانیل را در ظرفی بریزید و با همزن برقی یا دست خوب هم بزنید تا یکدست و کرمی رنگ شود. در ادامه باید پودر هل و ماست را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شود و در ادامه نیز روغن را اضافغه کنید و خیلی کم در حد ۳۰ ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد به آرامی به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط و گلوله های آرد باز شود. توت فرنگی ها را بشورید و خوب خشک کنید که اصلا نباید آب داشته باشد و بعد با ۲ ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک توت فرنگی با ماست

حالا مواد کیک را داخل یک قالب از قبل چرب شده ریخته و سه بار به سطح بکوبید و روی کیک را با توت فرنگی به دلخواه تزیین کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت با دمای ۱۶۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز داخل قابلمه مواد را بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های کیک توت فرنگی با ماست

  1. می توانید نصف مایه کیک را بریزید داخل قالب بعد توت فرنگی های خورد شده رابریزید روش با فاصله از کناره های قالب قرار دهید  وبعد بقیه مایع کیک راروی توت فرنگی هابریزید.
  2. کیک را بعد از ۱ ساعت با خلال دندان چک کنید.
  3. قالب را با روغن جامد چرب و آرد پاشی کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه