طرز تهیه کیک روز دختر خانگی شیک و ساده با توت فرنگی و خامه

طرز تهیه کیک روز دختر

 

کیک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید خیلی راحت این کیک ساده را بدون نیاز به خامه کشی و مهارت خاصی در خانه تهیه کنید. بهار و تابستان که فصل توت فرنگی می باشد می توانید انواع کیک ها را با این میوه خوشمزه تهیه کنید و برای روز دختر سرو کنید. برای خامه کشی نیاز به مهارت خاصی نیست و می توانید از خامه قنادی استفاده کنید و داخل قیف ریخته و با ماسوره ستاره یا همان m این کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک روز دختر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
روغن۱/۲ پیمانه
شیر یا شیر نارگیل۱/۲ پیمانه
توت فرنگی خرد شده یا پوره۱ پیمانه
آرد۲ و ۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
جوش شیریننوک ق چای خوری
خامه قنادی و توت فرنگیبرای تزیین

طرز تهیه کیک روز دختر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای  ۱۸۰ درجه برای ۱۵ دقیقه گرم کنید. توت فرنگی ها را بشورید و ریز خرد کنید. آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین را باهم ترکیب کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با دور تند همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ شود و بعد در حین هم زدن باید دور گیری کنید تا همه مواد بصورت یکدست مخلوط شود و بعد روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱۰ ثانیه هم بزنید و در انتها پوره توت فرنگی خرد شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت کیک

در ادامه باید مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود و بعد مواد را داخل یک قالب گرد یا قابلمه بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و یا می توانید شعبه پخش کن را روی گاز قرار دهید و قابلمه را قرار دهید و بعد روی درب قابلمه دمکنی گذاشته و برای ۱ ساعت زمان دهید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تزیین کیک روز دختر

برای تزیین باید خامه را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نیمه یخی شود و بعد با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و با کمک ماسوره روی کیک بزنید و با توت فرنگی همانند عکس تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک روز دختر

  1. برای کیک های میوه ی بهتر است از جوش شیرین نیز استفاده کنید تا کیک خمیری نشود.
  2. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  3. در انتها می توانید گریل را روشن کنید تا روی کیک طلایی شود.
  4. می توانید کیک را برش بزنید و وسط آن را با خامه پر کنید و روی هم قرار دهید و بعد تزیین کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک روز دختر خانگی شیک و ساده با توت فرنگی و خامه
3.7 (73.33%) 3 votes