طرز تهیه محلبی توت فرنگی دو رنگ مجلسی و شیک + سس مخصوص توت فرنگی

دستور تهیه محلبی توت فرنگی

طرز تهیه محلبی توت فرنگی

 

محلبی توت فرنگی یکی از انواع محلبی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است. توت فرنگی یکی از میوه های بهاری و تابستانی می باشد که می توانید به صورت لیوانی آن را برای پذیرایی سرو کنید. محلبی ها از مواد بسیار در دسترس تهیه می شود و یک نوع دسر عربی و آسیایی می باشد. شما می توانید با بیسکویت پتی بور خرد شده تزیین کنید. شما می توانید از کمی توت فرنگی پوره شده نیز در تهیه محلبی استفاده کنید و یا به صورت دو رنگ این دسر خوشمزه و بهاری را تهیه کنید. شما می توانید بنا به شیرینی توت فرنگی های خود مقدار شکر محلبی را کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه محلبی توت فرنگی مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه محلبی توت فرنگی

  • شیر ۲ پیمانه
  • آرد برنج یا آرد سفید ۱ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت یا گندم ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • خامه صبحانه ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

  • توت فرنگی ۱ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه محلبی توت فرنگی شیک و مجلسی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شکر و شیر و آرد را داخل یک کاسه ریخته و شیر را اضافه کنید و هم بزنید و خوب هم بزنید تا شکر و آرد گلوله نشود و باز شود. بهتر است نشاسته را با کمی از شیر جداگانه هم بزنید و بعد به شکر و شیر و آرد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه محلبی

مواد باید روی حرارت ملایم باشد تا بوی خامی نشاسته گرفته شود. در ادامه وانیل و خامه را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از ۱ دقیقه از روی حرارت بردارید، مواد محلبی باید کاملا غلیظ و شبیه به غلظت فرنی باشد، مواد محلبی تهیه شده است و را داخل ظرف و لیوان دسر بریزید و صبر کنید تا رویه ببندد، می توانید کمی توت فرنگی خرد شده داخل لیوان قرار دهید و بعد محلبی را داخل لیوان بریزید.

مرحله سوم: تهیه سس

توت فرنگی را بشورید و بعد با کمک گوشتکوب و یا غذاساز پوره و له کنید. سپس توت فرنگی پوره شده را به همراه شکر و نشاسته را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس روی حرارت ملابم قرار دهید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. سپس مخلوط تهیه شده را روی محلبی ساده ریخته و داخل یخچال قرار دهید. نوش جان

مرحله چهارم: تهیه محلبی توت فرنگی

در ادامه محلبی توت فرنگی را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و می توانید برای تزیی از بیسکویت پودر شده استفاده کنید و خنک سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر توت فرنگی با شیر و خامه

  1. می توانید به صورت سه رنگ این دسر را داخل لیوان بریزید.
  2. می توانید از بیسکویت و توت فرنگی بین لایه ها استفاده کنید.
  3. مواد باید روی حرارت ملایم باشد تا بوی خامی مواد گرفته شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه