طرز تهیه شورت کیک توت فرنگی انگلیسی خوشمزه و مجلسی با خامه

طرز تهیه شورت کیک

 

یک کیک انگلیسی می باشد در واقع این را با شیرینی اشتباه نگیرید. در انگلیس کیک کوتاه گفته می شود که به بیسکویت شبیه نان می گویند تراکم آنها کمتر است و لایه لایه روی هم قرار می گیرند و یک کیک بسیار محبوب در کریسمس می باشد. شورت کیک با توت فرنگی تهیه می شود. اولین دستور شورت کیک در سال ۱۵۸۸ در یک کتاب انگلیسی نوشته شده اما در سال ۱۸۵۰ با توت فرنگی تلفیق شد و این کیک را به عنوان برداشت توت فرنگی ۱۴ ژوئن تابستان هر سال مردم آمریکا و انگلیس شورت کیک می پزند و در سال ۱۹۱۰ یک سرآشپز فرانسوی خامه قنادی را با شورت کیک مخلوط کرد و به شکل نهایی امروز درآمده است. امروز در پارسی دی شورت کیک توت فرنگی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد حتما بچه ها عاشق این کیک خواهند شد این کیک شیرینی زیادی ندارد و حتما باید از خامه قنادی و میوه توت فرنگی استفاده شود.

مواد لازم 

توت فرنگی۲۵۰ گرم
آرد۲ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
شیر۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
کره سرد۷۰ گرم
باترمیلک۲/۳ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه شورت کیک توت فرنگی

مرحله اول : آماده سازی توت فرنگی

توت فرنگی ها را خوب بشورید و برگ ها آن را جدا کنید سپس داخل آبکش ریخته تا خشک شود. توت فرنگی ها را از وسط برش بزنید و داخل کاسه بریزید ۲ ق غذا خوری شکر را بهش اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید تا شکر به خورد توت فرنگی برود.فر را روشن کنید تا بمدت ۱۵ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم : تهیه خمیر کیک

آرد را به همراه بیکینگ پودر و ۱/۴ شکر داخل غذاساز ریخته و برای چند ثانیه خوب بزنید تا دانه های درشت شکر ریزتر شوند سپس کره را به قطعات ریزتر خرد کنید و به آرد اضافه کنید و دوباره چندتا پالس بزنید تا مخلوط شوند. در ایران باتر ملیک وجود ندارد برای تهیه آن ۲/۳ پیمانه شیر را با ۲ ق چای خوری سرکه سفید مخلوط کنید و بمدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا شیر بریده شود وقتی تکه تکه و غلیظ شد باتر میلک ما حاضر است.باتر میلک بدست آمده را با تخم مرغ مخلوط کنید و کمی با چنگال بزنید سپس به خمیرمون به همراه وانیل اضافه کنید و مجدد دستگاه را روشن کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد.

مرحله سوم : کاتر زدن خمیر

خمیر شورت کیک نیازی به استراحت ندارد ولی می توانید ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید. خمیر شورت کیک کمی چسبناک است سطح کار را آرد بپاشید و خمیر را با آرامی با وردنه به قطر ۲ سانت باز کنید و با قالب گرد به قطر ۸ سانت کاتر بزنید و داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداختید قرار دهید.

مرحله چهارم : پخت شورت کیک

سپس سینی فر داخل فر گرم شده بمدت ۲۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا شورت کیک پخته و پف کند بعد از پخت سینی را خارج کنید و زمانی که از داغی افتاد از روی کاغذ روغنی بردارید. خامه قنادی را که از قبل فرم دادید داخل قیف بریزید و با ماسوره ساده بزارید. یکی از کیک گرد را بردارید و روی آن خامه پایپ کنید و روی خامه ها توت فرنگی بگذارید و یک شورت کیک دیگر روی خامه قرار دهید و روی آن توت فرنگی بگذارید به همین ترتیب همه کیک را درست کنید. شورت کیک ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت شورت کیک

  1. حتما باید کره سرد باشد زیرا کره نرم باعث شل شدن خمیر کیک می شود.
  2. اگر غذاساز ندارید می توانید تمام مراحل را باد دست انجام دهید.
  3. برای تزئین از روی شورت کیک از خامه یا انواع ترافل ها می توانید استفاده کنید.
  4. برای تهیه باتر میلک چون در پیمانه های شیرینی پزی ۲/۳ وجود ندارد باید از پیمانه ۱/۳ دوبار استفاده کنید.
  5. برای اینکه خمیر به قالب نچسبد قالب را داخل آرد بزنید سپس کاتر زده.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه