طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی و گوشت به روش شمالی

قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

 

یکی از روش های تهیه قورمه سبزی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و با لوبیا چشم بلبلی تهیه می شود و هیچ چیز از نظر طعم و مزه با ورژن اصلی قورمه سبزی کم ندارد و بیشتر در تبریز و شمال کشور تهیه می شود، این خورشت مانند نسخه اصلی باید جا افتاده باشد و مهم ترین مسئله تهیه این خورشت استفاده از سبزی سرخ شده است که یکی از عامل های مهم خوشمزه تر شدن قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی می باشد. لوبیا چشم بلبلی یکی از حبوبات بسیار محبوب است که در آفریقا و هند بسیار استفاده می شود و خواص خوبی دارد و برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، درمان دیابت، مشکلات ادراری و … مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت۲۵۰ گرم
لوبیا چشم بلبلی۱ پیمانه
سبزی قورمه سرخ شده۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
لیمو عمانی۲ عدد
آب لیموترش۱/۲ ق ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه خورشتیبه مقدار لازم

طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لوبیا چشم بلبلی را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود بهتر است آب آن را تعویض کنید تا راحتر نیز پخته شود. گوشت خورشتی را به اندازه دلخواه خرد کنید شما می توانید مانند دیگر خورشت ها از مرغ خرد شده نیز در تهیه این خورش استفاده کنید، سبزی قورمه را که از قبل پاک کردید و خرد کردید با روغن خوب سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند میزان سرخ کردن سبزی قورمه با رنگ انتهایی خورش رابطه دارد ولی بیش از اندازه سرخ نکنید که مزه تلخی بگیرد.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه داخل قابلمه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت مورد نظر را به همراه کمی فلفل سیاه اضافه کنید و به همراه پیاز خوب سرخ کنید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت خورشت قرمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

در ادامه لوبیا را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس سبزی سرخ شده را نیز اضافه کنید و ادویه خورشتی را نیز بریزید و تفت دهید سپس چند لیوان آبجوش روی مواد ریخته و ابتدا بگذارید تا بجوش بیاد سپس زیر خورشت را کم کنید تا خوب جا افتاده شود.

مرحله چهارم: تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

لیمو عمانی ها را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید و داخل آب ولرم خیس کنید تا تلخی آن گرفته شود سپس در ۴۵ دقیقه انتهایی خورشت اضافه کنید سپس وقتی گوشت پخته شد نمک را افزوده و بگذارید تا خورشت روغن بیفتد در انتها آب لیموترش را اضافه کنید و به همراه پلو زعفرانی میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

  1. بهتر است از سبزی تازه برای تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی استفاده کنید.
  2. لوبیا چشم بلبلی را خوب پاک کنید.
  3. میزان ترشی قورمه سبزی به ذائقه شما بستگی دارد.
  4. از گوشت گوسفندی یا گوساله می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی و گوشت به روش شمالی
3.7 (73.33%) 3 votes