طرز تهیه سالاد ریتا هندی تند و خوشمزه با ماست چکیده

طرز تهیه سالاد ریتا

 

یکی از پیش غذاها بسیار خوشمزه است که از مخلوط ماست با با خیار و پیاز سرو می شود سالاد ریتا در تابستان بسیار محبوب است و زیرا گرمای بدن را کاهش می دهد. سالاد ریتا بیشتر در کنار غذاهای هندی سرو می شود برای خوشمزه شدن سالاد ریتا بهتر ار شب قبل این سالاد را تهیه کنید و داخل یخچال بگذارید تا ادویه و مزه ها به خورد هم بروند و طعم فوق العاده ای پیدا کنند. می توانید سالاد ریتا با ماست شیرین و یا خامه ای تهیه کنید و از انواع سبزیجات در آن استفاده کنید سالاد ریتا در واقع مشابه ماست خیار خودمان می باشد ولی با ادویه های بیشتر تهیه می شود. در اصل این سالاد برای کشور هند می باشد. برای تهیه سالاد ریتا حتما از ماست چکیده استفاده کنید و رایج ترین ادویه سالاد ریتا زیره می باشد که حتما آن را تهیه کنید شما می توانید سالاد ریتا را در مهمانی خود استفاده کنید و یا در روزهای گرم تابستان در کنار دیگر غذاهای خود سرو کنید. امروز در پارسی دی سالاد ریتا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماست غلیظ۳ پیمانه
خیار۲ عدد
پودر زیره۱ ق چای خوری
فلفل سبز ریز۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
فلفل چیلی۱/۲ ق چای خوری
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل دلمه سبز۱ عدد
گشنیز۱/۲ پیمانه

طرز تهیه سالاد ریتا

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا گشنیز را بشورید و ساطوری ریز خرد کنید. پیاز را نیز نگینی ریز خرد کنید. گوجه فرنگی و فلفل دلمه را شسته سپس نگینی ریز خرد کنید. خیار را نیز پوست گرفته و رنده درشت بزنید و یا می توانید خرد کنید. فلفل سبز را نیز شسته و خرد کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

ماست را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید سپس ادویه ها را به همراه سبزیجات به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم : تهیه سالاد ریتا

سالاد ریتا آماده شده را داخل یخچال قرار دهید و بعد از نیم ساعت بیرون بیاورید و هم بزنید زیرا ماست آب انداخته سپس آن را با نعنا و برگ گشنیز تزئین کنید و خنک سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد ریتا

  1. ماست ساده را می توان با ماست یونانی جایگزین کرد ولی از آنجا که ماست یونانی غلیظ است می توانید کمی آب به آن اضافه کنید و رقیق کنید.
  2. افزودن فلفل سبز اختیاری می باشد.
  3. نمک سالاد را اندازه کنید و اگر نیاز بود مقدار بیشتری نمک اضافه کنید.
  4. اگر قرار است سالاد ریتا را دیرتر سرو کنید گشنیز را نیم ساعت مانده به سرو اضافه کنید تا طعم تازگی آن احساس شود.
  5. حتما ظرفی که سالاد ریتا را دریخچال قرار می دهید در دار باشد و یا می توانید سلفون روی ظرف بپوشانید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه