طرز تهیه سالسای خیار خوشمزه با ماست چکیده و خمیر یوفکا

سالسای خیار

 

یک میان وعده رژیمی جذاب است که با مواد بسیار اندک می توانید در منزل تهیه کنید. سالسای خیار را میتوان یک غذای دانشجویی ساده یا یک میان وعده و یا حتی پیش غذا دانست، این ترکیب فوق العاده خیار و فلفل و انواع سبزیجات معطر را میتوان در کنار تمام غذاها میل کرد، میتوان گفت تقریبا چیزی شبیه خیار و ماست می باشد، در کل تست و امتحان کردن سالسای خیار برای یکبار شما را به وجد می آورد. سالسای خیار را با نان یوفکای سرخ شده می توانید میل کنید. تهیه سالسای خیار اصلا وقت گیر نیست پس حتما یکبار آن را امنحان کنید. امروز در پارسی دی سالسای خیار را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خیار بزرگ۴ عدد
فلفل سبز تند۲ عدد
گشنیز۴ ق غذا خوری
لیمو ترش۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل دلمه قرمز۱/۲ عدد
ماست خامه چکیده۱/۲ پیمانه
خمیر یوفکابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالسای خیار

مرحله اول : سرخ کردن نان

خمیر یوفکا را چند ساعت قبل از یخچال یا فریزر خارج کنید تا نرم شود سپس با قیچی به شکل مربعی خرد کنید و کنار بگذارید نان یوفکا ها را روی هم قرار ندهید سپس داخل یک شیر جوش روغن ریخته تا داغ شود و نان های یوفکا را داخل روغن داغ سرخ کنید تا کمی باد کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود. نان های یوفکا سرخ شده را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم : خرد کردن مواد

خیار و فلفل دلمه و فلفل تند را شسته و بگذارید تا خشک شود سپس آن ها را به صورت مکعبی مانند سالاد شیرازی خرد کنید. پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کرده. سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید.

مرحله سوم : مخلوط کردن سالسای خیار

تمام مواد خرد شده را داخل کاسه مورد نظر بریزید و گشنیز را اضافه کنید. لیموترش را از وسط برش بزنید و با آب گیر لیمو آبش را گرفته و به سالسای خیار اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله آخر

وقتی مواد خوب مخلوط شد ماست را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید به همین راحتی سالسای خیار ما حاضر شد آن را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود سپس سالسای خیار را با نان یوفکا سرخ شده در کنار ظرف سالسا قرار دهید و با هم سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالسای خیار

  1. اگر این سالسای رژیمی مصرف نمی کنید می توانید چند قاشق سس مایونز نیز اضافه کنید.
  2. اگر دوست دارید سالسای شما سبز تر به نظر بیاد خیار ها را پوست نگیرید و همان طور با پوست خرد کنید.
  3. می توانید خیار را رنده درشت بزنید و اضافه کنید.
  4. اگر اهل غذاهای تند نیستید می توان مقدار فلفل سبز را کم یا حذف کنید.
  5. می توانید برای عطر بیشتر سالسای خیار یک قاشق چای خوری ادویه مکزیکی یا ترکیب یک اندازه از فلفل قرمز و زیره سبز و پودر سیر و کمی نمک استفاده کنید.
  6. به دلخواه ذرت مکزیکی نیز می توانید به سالسای خیار اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه