طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت بوقلمون مجلسی و خوشمزه گام به گام

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت بوقلمون

 

خورش قورمه سبزی را بی شک یکی از خوشمزه تریو و محبوب ترین خورشت های مجلسی ایرانی می باشد که کمتر کسی طعم و مزه این خورش خوشمزه را دوست ندارد و خیلی راحت تهیه می شود. این بار قرار دهید از گوشت بوقلمون برای پخت این خورش استفاده کنید تا از خواص خوب گوشت بوقلمون نیز بهرمند شوید، بوقلمون یکی از گونه های پرندگان بزرگ است که بومی آمریکا می باشد و جالب است بدانید که گوشت بوقلمون دارای امگا سه بیشتری نسبت به سایر گوشت ها می باشد و و دارای انواع ویتامین ها مانند نیاسین، کولین، سلنیوم و زینک است. امروز در پارسی دی طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت بوقلمون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز بزرگ۱ عدد
لیمو عمانی یا رب لیمو۳ عدد یا ۱ ق غذا خوری
لوبیا چیتی یا قرمز۱/۲ پیمانه یا ۲۰۰ گرم
سبزی قورمه سبزی سرخ شده۲۵۰ گرم
سینه بوقلمون۳۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت بوقلمون

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لوبیا را از شب قبل خیس کنید تا پف کند و نفخ آن گرفته شود، شما می توانید از لوبیا قرمز یا چیتی استفاده کنید که این کاملا دلخواه است ولی استفاده از لوبیا چیتی باعث لعاب بیشتر خورشت می شود. سبزی قورمه سبزی را می توانید به صورت تازه سرخ کنید و یا از سبزی های سرخ کرده فریزری خود استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه سینه بوقلمون که هیچ استخوانی ندارد را روی تخته کار قرار دهید و به صورت مکعبی در اندازه های دلخواه خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و پیاز را تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد سینه مرغ بوقلمون را اضافه کنید و به همراه آن ادویه ها را افزوده و هم بزنید تا کیم گوشت بوقلمون تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن لوبیا

در ادامه باید سبزی قورمه سرخ شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و در ادامه لوبیا خیس خورده را نیز اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و ابتدا شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کرده و بگذارید تا ریز جوش بزنید و لوبیا و گوشت پخته شود.

مرحله چهارم: پخت قورمه سبزی با گوشت بوقلمون

در انتها وقتی خورش حسابی جا افتاده شد و روغن انداخت نبود اضافه کردن نمک و لیمو عمانی است، اگر می خواهید از لیمو عمانی استفاده کنید باید از نیم ساعت قبل آن ها را سوراخ کنید و داخل آب ولرم قرار دهید و زمان دهید تا تلخی لیمو ها گرفته شود و بعد به خورش اضافه کنید و نیم ساعت دیگر زمان دهید و یا می توانید رب لیمو را مستقیم به مواد اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قورمه سبزی با گوشت بوقلمون

  1. اگر از لوبیا قرمز استفاده می کنید پیشنهاد می شود لوبیا را یک بار بجوشانید و آب قرمز آن را دور بریزید.
  2. هرچقدر حرارت کمتر باشد و بیشتر صبر کنید خورش جا افتاده تری خواهید داشت.
  3. هرچی رنگ سبزی پر رنگ تری سبزی خورشتی شما داشته باشد رنگ خورش سیاه می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه