طرز تهیه پلو قورمه سبزی با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه و راحت

دستور پخت پلو قورمه سبزی

طرز تهیه پلو قورمه سبزی

 

پلو قورمه سبزی یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ابتکاری می باشد که از ترکیب قورمه سبزی با برنج تهیه می شود و همانند قیمه لاپلو می باشد. شما می توانید پلو قورمه سبزی را با گوشت تکه ای یا مرغ ریش ریش شده تهیه کنید و یا می توانید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید تا کمترین زمان یک پلوی خوشمزه تهیه کنید و در نهایت یک غذای ترکیبی بسیار خوشمزه آماده کنید. پلو قورمه سبزی خیلی راحت تهیه می شود و اگر کمی از از کره محلی استفاده کنید طعم بی نظیری به خود می گیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو قورمه سبزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو قورمه سبزی

  • پیاز ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • کره محلی ۱ ق غذا خوری
  • آب نارنج ۱ ق غذا خوری
  • سبزی قورمه سرخ شده ۲۰۰ گرم
  • برنج ۳ پیمانه
  • زعفران ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره به مقدار لازم

طرز تهیه پلو قورمه سبزی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید برنج را خوب بشورید با کمی نمک خیس کنید و جدا قرار دهید. سبزی قورمه را می توانید به صورت آماده سرخ شده از بیرون تهیه کنید و یا خودتان در منزل تهیه کنید. دقت کنید در این پلو قورمه سبزی از لوبیا استفاده نمی شود ولی اگر دوست دارید می توانید به صورت پخته شده در انتها به مواد میانی اضافه کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها و نمک و کره اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی پلو

در ادامه باید سبزی قورمه سرخ شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد در انتها برای چاشنی از آب نارنج استفاده کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت پلو قورمه سبزی

برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و نرم شود و بعد برنج را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر ته دیگ دلخواه قرار دهید و برنج آبکش شده را به همراه مواد میانی خوب مخلوط کنید و داخل قابلمه ریخته و برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید تا دم بکشد و در انتها می توانید کمی زعفران دم کرده نیز اضافه کنید و این پلو خوشمزه را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پلو قورمه سبزی با گوشت چرخ کرده بدون لوبیا

  1. می توانید از مرغ ریش ریش شده یا گوشت تکه ای نیز استفاده کنید.
  2. میزان سبزی قورمه را زیاد نریزید وگرنه مزه پلو تغییر می کند و رنگ آن سیاه می شود.
  3. هرچقدر پیاز داغ این غذا بیشتر باشد طعم و مزه آن خوشمزه تر می شود.
  4. افزودن کره محلی دلخواه است و می توانید از روغن استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه

  • حمید ه فیاضی نیا ۱ سال پیش

    😋😋😋🤤😋

    پاسخ