طرز تهیه سرلاک خرما خانگی مقوی و خوشمزه و سالم با شیره خرما و آرد گندم

دستور تهیه سرلاک خرما

طرز تهیه سرلاک خرما

 

سرلاک خرما یکی  از انواع سر لاک ها می باشد که شما می توانید برای نوزاد یا کودک و یا حتی سالمندان نیز تهیه کنید زیرا بسیار مقوی و پر خاصیت است بخصوص سرلاک خرما که از شیره خرما و آرد و مواد پر انرژی تهیه شده است. سرلاک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید آن ها را در طعم و مزه های مختلف تهیه کنید. اگر این سرلاک را برای نوزاد تهیه می کنید می توانید از موز پوره شده نیز استفاده کنید. سرلاک خرما می توانید یک غذا کمکی و یا یک دسر خوشمزه و مقوی می باشد و برای بدن بسیار مفید است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین گوارش نوزاد می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سرلاک خرما خانگی مقوی و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سرلاک خرما مقوی

  • خرما ۲۰ عدد
  • شیر ۴ پیمانه + ۱ فنجان
  • شیره خرما ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد گندم ۴ ق غذا خوری
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • گردو یا کنجد به مقدار دلخواه
  • گلاب ۲ الی ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه سرلاک خرما خانگی خوشمزه و پر خاصیت با شیره خرما برای همه سنین

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا باید خرما را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا کنید و می توانید به دلخواه پوست خرما را بگیرید. برای گرفتن پوست خرما می توانید آن ها را برای ۳ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید و سریع در آب یخ بگذارید و آبکش کنید و به راحتی پوست خرما را جدا کنید.

مرحله دوم: پخت خرما

حالا باید خرما را داخل یک قابلمه بریزید و ۱ پیمانه شیر اضافه کنید و هم بزنید تا خرما ها نرم شوند و مداوم با پشت قاشق فشار دهید تا خرما ها خوب له و پوره شوند و بعد تابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و از داغی بیفتد. می توانید از گوشت کوب برقی نیز برای پوره کردن استفاده کنید.

مرحله سوم: جوشاندن شکر و شیر

بعد از سرد شدن مواد باید ۳ لیوان شیر و شکر و شیره خرما را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد کره را به همراه آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و کم کم به قوام برسد و بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه سرلاک خرما فوری

در ادامه به دلخواه می توانید گردو یا کنجد را اضافه کنید و در انتها گلاب را افزوده و هم بزنید و زمانی که حباب های بزرگ روی سرلاک انداخته شده باید حرارت را خاموش کنید و برای ۱۰ دقیقه دمکنی قرار دهید تا دم بکشد و بعد داخل کاسه سرو ریخته و با کنجد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سرلاک خرما خوشمزه و فوری

  1. اگر برای کودک این سرلاک را تهیه می کنید باید ۱ موز له شده نیز اضافه کنید تا مثل بازاری ها شود.
  2. شما می توانید این سرلاک را به صورت گرم و سرد سرو کرد.
  3. افزودن پودر کاکائو دلخواه است و برای ایجاد طعم شکلاتی افزوده شده است.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه