طرز تهیه پیراشکی خرما خانگی خوشمزه و آسان با گردو و دارچین

طرز تهیه پیراشکی خرما

 

یکی از پیراشکی های خوشمزه برای کسانی است که طرفدار خرما هستند، پیراشکی ها انواع و اقسام مختلفی دارد و با انواع مزه ها تهیه می شود اما ترکیب آن با خرمای مقوی و مغذی ترکیب یک عصرانه ساده و خوشمزه را به ارمغان می آرود شما می توانید پیراشکی خرما را داخل روغن داغ سرخ کنید و یا اگر دوست دارید به صورت رژیمی تهیه کنید آن ها را داخل فر قرار دهید. خرما میزان کالری بسیار کمی دارد هر عدد حدود ۲۰ کالری دارد. تنظیم کلسترول خون، اختلالات روده، مفید برای قلب و عروق، تسکین یبوست از خواص بی شمار خرما می باشد. امروز در پارسی دی پیراشکی خرما با گردو و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
ماست۱/۲ پیمانه
جوش شیرین۱ ق غذا خوری
نمک۱/۸ ق چای خوری
روغن۳ ق غذا خوری
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

خرما۲۰ عدد
گردو۱۰ عدد
شکر۱/۴ پیمانه
دارچین۱ ق غذا خوری

طرز تهیه پیراشکی خرما با گردو و دارچین

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا ماست را داخل کاسه ریخته و جوش شیرین را به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا جوش شیرین اکتیو شود و ماست کمی پف کند سپس تخم مرغ و روغن مایع را اضافه کنید و در انتها نمک را بریزید و با چنگال هم بزنید تا مخلوط شوند سپس شروع کنید به تدریج به اضافه کردن آرد. میزان آرد گفته نشده زیرا بسته به آب خور آرد شما ممکن است میزان های مخلتفی آرد مصرف شود تا جایی آرد اضافه کنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود سپس به مدت ۱۵ دقیقه خمیر را با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود خمیر پیراشکی ما آماده شده است بدون آنکه نیاز به استراحت داشته باشد.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

ابتدا هسته خرما را بگیرید و به دلخواه می توانید پوست آن را جدا کنید برای جدا کردن پوست خرما باید آن را ۳ دقیقه در آب درحال جوش ریخته و سپس آب سرد بگیرید و پوستش را به راحتی خارج کنید. شکر و دارچین را داخل کاسه ریخته و خوب هم بزنید. گردو ها را به اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله سوم: پیچیدن خمیر پیراشکی

مقداری از خمیر را برداشته و پهن کنید و روی آن از مخلوط شکر و دارچین و ۱ عدد خرما و گردو قرار دهید و به دلخواه به آن شکل دهید و از ایده بستن خمیر پیراشکی زیر استفاده کنید:

مرحله چهارم: پخت پیراشکی خرما

اگر دوست دارید پیراشکی را سرخ کنید داخل یک شیرجوش مقداری روغن ریخته تا جوش بیاد سپس دانه دانه پیراشکی ها را داخل روغن قرار دهید تا کاملا سرخ و طلایی شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید اگر دوست دارید در فر تهیه کنید روی پیراشکی ها را با زرده رومال کنید و به دلخواه کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پیراشکی خرما

  1. می توانید از انواع مغزهای دلخواه در تهیه این پیراشکی استفاده کنید.
  2. برای سرخ کردن حرارت باید کاملا متوسط باشد تا پیراشکی مغز پخت شوند.
  3. خمیر را خوب ببندید تا هیچ گونه درزی نداشته باشد وگرنه موقع سرخ کردن باز می شود.
  4. از هر نوع خرمای دلخواه می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه