طرز تهیه فرنی خرما با شیره خرما مناسب برای نوزاد و ماه رمضان

طرز تهیه فرنی خرما

 

یکی از خوشمزه ترین انواع دسرها می باشد که به صورت گرم و سرد تهیه می شود و بسیار مقوی و مغذی می باشد و گزینه مناسبی برای افطار و ایام ماه مبارک رمضان می باشد و یا می توانید برای مهمانی خود یا برای کودکان تهیه کنید. شما می توانید در تهیه این فرنی خوشمزه از شیره بجای شکر استفاده کنید. شما می توانید بعد از تهیه این دسر خوشمزه آن را در ظرف های تک نفره بریزید و با مغزیجات مختلف تزئین کنید این فرنی به دلیل مقوی بودن برای وزن گیری نوزادان و کودکان نیز بسیار مناسب است و همان طور که از نامش پیداست برای تهیه این فرنی از خرما استفاده می شود. خرما از هراران سال پیش میوه اصلی خاورمیانه و هند بوده است اما خواص خوب خرما برای همگان آشکار است و بهتر است بدانید رفع یبوست، بهبود سلامت قلب، کمک به تنظیم کلسترول، کنترل فشار خون و هزاران خواص خوب دیگر را دارد. امروز در پارسی دی فرنی خرما با شیره خرما را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

خرما۱۰ عدد
شیره خرما۱/۴ پیمانه
شیر۲ پیمانه
آرد برنج۲ ق غذا خوری
دارچین یا هل۱/۲ ق چای خوری
گلاب۱ ق غذا خوری
کره۲۰ گرم

طرز تهیه فرنی خرما با شیره خرما

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا برای تهیه فرنی خرما باید پوست و هسته خرما را جدا کنید اگر پوست خرمای شما خیلی بد کنده می شود بهترین راه برای کندن پوست این می باشد که داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد سپس خرما ها را در آب در حال جوش بریزید و بعد از ۳ دقیقه آبکش کنید به راحتی با یک فشار پوست خرما جدا می شود.

مرحله دوم: میکس کردن خرما

بعد از کندن پوست خرما آن را داخل میکسر ریخته و از شیر گفته شده ۲ ق غذا خوری بریزید و یا با کمک گوشتکوب خوب بزنید تا له شود یا حتی اگر هیچکدوم از مواد بالا در دسترس نبود می توانید با پشت چنگال بزنید تا له شود.

مرحله سوم: جوشاندن شیر

شیر سرد را داخل یک قابلمه بریزید و آرد برنج را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد داخل شیر باز شود سپس به آن پوره خرما و شیره خرما را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس حرارت را روشن کنید.

مرحله چهارم: پخت فرنی

در ادامه مدام هم بزنید تا به غلظت مناسب فرنی برسد سپس به آن گلاب و دارچین و کره را نیز افزوده و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود سپس در انتها ۱۵ دقیقه مواد را رها کنید تا فرنی جا افتاده و غلیظ شود سپس داخل لیوان یا کاسه ریخته و با انواع مغزها تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فرنی خرما

  1. اگر دوست دارید کم شیرین تر باشد می توانید مقدار خرما را کمتر بریزید.
  2. می توانید به جای شیره خرما از شیره انگور استفاده کنید.
  3. می توانید هم دارچین و هم هل بریزید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه