طرز تهیه خرما مجلسی با گردو شیک و آسان با تزئین برای مراسم ختم

طرز تهیه خرما مجلسی

 

یکی از دسر های بسیار خوشمزه و با ظاهر بسیار جذاب می باشد که خیلی مقوی و مفید است. مخصوصا برای کسانی که عاشق طعم و مزه خرما هستند. این خرما را می توانید برای یک میان وعده و ظاهر متفاوت و جذاب آن را نوش جان کنید. پیشنهاد ویژه ای برای صبحانه یا عصرانه در کنار یک لیوان چای داغ می باشد و بسیار لذت بخش است. خرما مجلسی را می توانید برای مهمانی های خود به جای شیرینی استفاده کنید. زیرا هم مفید است هم ظاهر فوق العاده ای دارد. خرما بسیار انرژی زا می باشد و دارای خواص عالی مانند کنترل فشار خون، درمان یبوست و همچنین به دلیل طبع گرم آن برای زنان باردار بسیار مفید است. شما حتی برای مراسمات مذهبی می توانید از این خرما مجلسی استفاده کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه خرما مجلسی به همراه تزئین را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم

خرما۵۰۰ گرم
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
کره۳ ق غذاخوری
پودر نارگیلبه مقدار لازم
پودر پستهبه مقدار لازم
پودر بادام زمینیبه مقدار لازم
پودر گل محمدیبه مقدار لازم
دارچین و هلبه مقدار لازم

طرز تهیه خرما مجلسی

مرحله اول: آماده سازی مواد سوپ

ابتدا پوست گردو ها را بشکنید و مغز گردو را روی تخته برش ریز خرد کنید. خرما ها را بشورید و آن ها را پوست بگیرید و هسته آن ها را با دست جدا کنید. در تابه ای مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. خرما ها را به کفگیر داخل تابه فشار دهید تا له شوند و بافت آن از هم جدا شود. سپس همه کره را به خرما اضافه کنید و با همان حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید و اجازه دهید تا ذوب شود. وقتی کره ذوب شد گردو های خرد شده را به مواد اضافه کنید. سپس در صورت تمایل به دلخواه دارچین و هل اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد آن شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شود.

مرحله دوم: فرم دادن به مواد

دستکش پلاستیکی به دست کنید. دستکش را با روغن چرب کنید تا مواد خرما به دست چسبیده نشود. سپس با یک قاشق که سطح آن چرب شده یک قاشق از مواد را به اندازه یک گردو بردارید و روی دست به آن فرم دهید و گرد کنید. می توانید مواد را به شکل های مختلف فرم دهید یا با قالب به آن ها فرم و شکل مختلف دهید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد برای تزئین

چند عدد پیش دستی بردارید و داخل هر کدام پودر نارگیل و پودر گل محمدی و پودر پسته و بادام زمینی و یا پودر هر مغز دیگر را که علاقه دارید بریزید تا خرمای مجلسی با شکل های جذاب مختلف داشته باشید. سپس خرما های فرم داده را داخل این پیش دستی ها بغلتانید تا همه سطح خرما را بپوشاند. حتی می توانید از کنجد یا گردو خرد شده برای تزئین خرما استفاده کنید. سپس خرما ها را در ظرف یا دیس مناسب بچینید. خرمای مجلسی آماده است. نوش جان

تزئین خرما مجلسی

فوت و فن های دستور پخت تهیه خرما مجلسی

  1. می توانید در هنگام فرم دادن به خرما در وسط آن مغز گردو قرار دهید.
  2. می توانید بعد از جدا کردن هسته و پوست خرما آن ها را در غذا ساز له کنید.
  3. نکته مهم برای تهیه خرما مجلسی این است که حتما برای فرم دادن به آن دست خود را چرب کنید تا مواد به دست نچسبد و منسجم شود.
  4. برای تزیین و غلتاندن خرما داخل مواد می توانید از مواد دیگر مانند خلال بادام ، خلال پسته، کنجد سیاه، پودر قهوه، پودر کاکائو، پودر دارچین استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه