طرز تهیه خرما بریز (حلوای کرمانی) مقوی و خوشمزه با گردو و خرما

 خرما بریز

 

حلوا ها انواع و اقسام متفاوتی دارند و در بیشتر شهر ها می توان گفت حلوای مخصوص به خودشان را دارند که سوغات آن شهر نیز به حساب می آید و شما می توانید حلوا ها را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی در خانه تهیه کنید. این حلوا که به اسم حلوا کرمانی یا حلوا بریزه نیز تهیه می شود از آرد و خرما و گردو برای تهیه آن استفاده می شود و شما می توانید مواد را داخل دیس پهن کنید و به دلخواه با مغزیجات مختلف تزیین کنید و یا می توانید مواد را گرد کنید و داخل پودر نارگیل بغلطانید و بعد سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خرما بریز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا با شیره انگور و زعفران

 

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
خرما۴۰۰ گرم
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
زردچوبه۱ ق غذا خوری سر خالی
پودر هل، دارچین و تخم گشنیزهر کدام ۱ ق چای خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
زعفرانبه دلخواه

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا آرد گندم زعفرانی ساده و مجلسی 

 

طرز تهیه خرما بریز

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا باید آرد را تفت دهید برای این آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای ۱۰ دقیقه خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، دقت کنید باید حرارت کم باشد تا بوی خامی کاملا گرفته شود و آرد زیاد تغییر رنگ ندهد.

مرحله دوم: افزودن کره و روغن

در ادامه باید کره و روغن مایع را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا روغن ها به خورد آرد برود و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس پودر دارچین را به همراه زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و هم بزنید. خرما ها را هسته گیری کنید و به دلخواه می توانید بدون پوست کنید که برای این کار باید آب را جوش بیاورید و خرما را برای ۲ دقیقه داخل آب جوش بریزید و سپس داخل آب سرد ریخته و به راحتی پوست خرما را بگیرید و با کمک گوشتکوب دستی یا برقی بکوبید تا له شود.

مرحله سوم: تهیه خرما بریز

در ادامه باید گردو خرد شده را به همراه خرما له شده و تخم گشنیز و هل بریزید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود و بعد شعله را خاموش کنید. حالا باید داخل یک بشقاب بریزید و بعد از کمی خنک شدن به صورت لوزی برش بزنید و یا می توانید داخل قالب سیلیکونی بریزید و قالب را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با آرد گندم 

 

فوت و فن های دستور پخت خرما بریز

  1. می توانید به دلخواه زعفران را بیشتر بریزید.
  2. افزودن کره و روغن مایع باعث لطیف تر شدن بافت حلوا می شود.
  3. اگر در قالب سیلیکونی مواد را ریختید می توانید  دقیقه در فریزر قرار دهید تا خودش را زودتر بگیرد.
  4. می توانید از هر نوع خرمای که دوست دارید برای تهیه این حلوا استفاده کنید ولی بهتر است زیاد شیره نداشته باشد.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا سیاه اردبیل با آرد سنگک

از
3
دیدگاه