طرز تهیه پاستای گوجه فرنگی و ریحون ساده با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ی پاستای گوجه فرنگی

 

یکی از انواع پاستا ها می باشد که همان طور که مشخص است از گوجه فرنگی در تهیه آن استفاده می شود و به پاستا گوجه ای یا پاستا با سس گوجه فرنگی نیز شناخته می شود این پاستا را می توانید به صورت گیاهی و بدون گوشت با انواع سبزیجات تهیه کنید و یا می توانید از کمی گوشت چرخ کرده استفاده کنید. پاستای گوجه فرنگی را می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید شما می توانید به روش دلخواه خود این پاستا را دم بگذارید بدین صورت که یا آبکش کنید و بلافاصله سرو کنید و یا می توانید آن را دم بگذارید. امروز در پارسی دی پاستای گوجه فرنگی و ریحون با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پاستا۳۰۰ گرم
گوجه۴ عدد
زیتون۲۰ عدد
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
ریحون خرد شده۲ ق غذا خوری
گوجه گیلاسی برای تزئین۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، اورگانوبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستای گوجه فرنگی و ریحون با گوشت

مرحله اول: تفت دادن پیاز و هویج

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن زیتون قابل سرخ کردنی یا روغن مایع کمی تفت دهید تا سبک شود سپس هویج را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا کمی هویج نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و گوجه

در ادامه گوشت را اضافه کنید و با افزودن گوشت ادویه ها و کمی نمک را نیز بریزید و هم بزنید تا گوشت آب انداخته و کم کم سرخ شود و تغییر رنگ دهد در همین حین گوجه را می توانید بلانچ کنید و یا همان با پوست پوره کنید و اگر دستگاه غذاساز ندارید رنده ریز بزنید و پوره را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه پاستا

در ادامه باید پاستا را آماده کنید شما می توانید از هر نوع فرمی که دوست دارید در تهیه پاستا استفاده کنید آب را جوش بیاورید و کمی نمک اضافه کنید و بعد پاستا را بجوشانید تا نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه پاستا با سس گوجه فرنگی

پاستا را بدون آبکش کردن به سس در حال پخت اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و بعد زیتون بدون هسته را که از قبل خرد کردید به همراه ریحان اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سس و پاستا با هم ترکیب و مزه دار شوند سپس پاستا گوجه فرنگی را سرو کنید و با تکه های گوجه گیلاسی تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه پاستای گوجه فرنگی

  1. می توانید به جای استفاده از گوشت چرخ کرده از کمی کدو یا بادمجان ورقه شدن استفاده کنید.
  2. می توانید برای رنگ بیشتر از کمی رب استفاده کنید.
  3. اگر ادویه اورگانو ندارید بجای آن از کمی آویشن استفاده کنید.
  4. افزودن فلفل قرمز به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه