طرز تهیه پنه با سس گوجه فرنگی ساده و خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه پنه با سس گوجه فرنگی

 

یکی از انواع غذاهای خوشمزه می باشد که کمتر کسی مزه و طعم لذیذ آن را دوست ندارد. پنه نوعی پاستا استوانه ای می باشد که انتهای آن ها با زاویه برش داده شده است. پنه یکی از معدود شکل های ماکارونی است که بعد از پخت بسیار ظاهر جذابی دارد. پنه با سس گوجه فرنگی یک غذای کامل و آسان می باشد و می توانید خیلی سریع و راحت با مواد اولیه کم این غذای خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید. مطمئن باشید همه بچه ها عاشق طعم این غذای خوشمزه هستند پس حتما پیشنهاد می کنیم تهیه کنید و امتحان کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه پنه با سس گوجه فرنگی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پنه۱ بسته
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
آرد سوخاری۳ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۴ عدد
گوجه گیلاسی۳ عدد
سیب زمینی۱ عدد
عصاره مرغ۱ عدد
جعفریبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زرد چوبه، پودر سیر، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه پنه با سس گوجه فرنگی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول آماده سازی مواد

ابتدا پیاز ها را بشورید و پوست بگیرید و آن را با رنده ریز رنده کنید و آب پیاز را خالی کنید و پیاز رنده شده را کنار بگذارید. گوجه فرنگی ها را بشورید و آن ها را رنده کنید. می توانید داخل غذاساز هم پوره کنید. سیر را بشورید و پوست بگیرید و آن را پوره کنید. مقداری جعفری را بشورید و کنار بگذارید برای تزئین روی پاستا استفاده کنید. سیب زمینی را بشورید و رنده کنید و کنار بگذارید. گوجه گیلاسی را بشورید و روی تخته برش از وسط نصف کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سس گوجه فرنگی

در یک تابه مناسب، گوجه فرنگی پوره شده را بریزید و مقداری روغن اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید. سپس سیر له شده را به همراه ادویه که شامل نمک، فلفل سیاه، زرد چوبه، پودر سیر و پاپریکا اضافه کنید بعد از چند دقیقه عصاره مرغ و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید مواد با هم مخلوط شود و آب گوجه ها تمام شود و به غلظت رسید زیر شعله را خاموش کنید و سس را کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی پاستا

در قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش شود. مقداری روغن و نمک به آب جوش اضافه کنید و پاستا پنه را به آب جوش اضافه کنید و بعد از چند دقیقه پخت پاستا ها با یک چنگال یکی از پاستا ها را فشار دهید اگر پخته شده بود سریع آب کش کنید تا آب اضافی آن خالی شود. سپس مقداری آب سرد روی پاستا بگیرید تا به هم چسبیده نشود. سپس پاستاها را داخل سس از قبل آماده شده بریزید و مخلوط کنید تا همه پاستا ها به سس آغشته شود. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا ها بپزد و کمی برشته شود.

مرحله چهارم: آماده سازی گوشت قلقلی

در ظرف مناسب گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده بریزید و با دست ورز دهید و سپس سیب زمینی های رنده شده را اضافه کنید و ورز دهید. سپس نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه، آرد سوخاری و پودر سیر مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه ورز دهید. سپس کمی از گوشت چرخ کرده را برداری و با دست گوشت ها را قلقلی کنید. داخل تابه ای مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا گرم شود. سپس گوشت های قلقلی را سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم: سرو پنه با سس گوجه فرنگی

داخل ظرف مناسب سرو، پاستا ها را بریزید و گوشت های قلقلی از قبل آماده شده را روی پاستا قرار دهید و مقداری جعفری خرد شده و پنیر پارمزان و گوجه های گیلاسی از قبل خرد شده را قرار دهید تا پنه تزئین شود و ظاهر زیبایی داشته باشد. بعد از آن پنه شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پنه با سس گوجه فرنگی

  1. در هنگام آبکش کردن پاستا دقت کنید که له نشود و پخته شده باشد.
  2. پنه را می توانید با سینه مرغ یا سبزیجات هم تهیه کنید.
  3. پنه را می توانید با هر سس و چاشنی سرو کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه