طرز تهیه به پلو ساده، خوشمزه و مجلسی با مرغ و هویج

طرز تهیه به پلو

 

یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی و سنتی می باشد که همان طور که از نامش پیداست از مخلوط به و هویج با گوشت یا مرغ یا گوشت چرخ کرده تهیه می شود. شما می توانید به را رنده کنید و یا به صورت خلالی یا مکعبی در این پلو استفاده کنید و به دلخواه کشمش یا هویج یا ماش در این پلو استفاده کنید. میوه به که به سیب طلایی معروف است برای بسیاری از بیماری های مفید است مانند ضدالتهاب، لاغری، آنتی اکسیدان، کاهش فشار و کلسترول خون می باشد. امروز در پارسی دی به پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
هویج۲ عدد
سینه مرغ۱ عدد
به۱ عدد
پیاز۲ عدد
کره و زعفرانبه مقدار لازم
پودر هل۱ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، زیره سبزبه مقدار لازم

طرز تهیه به پلو با مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا استخوان سینه مرغ را جدا کنید و به صورت مکعبی خلالی خرد کنید. هویج را نیز پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. به را نیز پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. برنج را با مقداری نمک خیس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی کره و روغن داخل تابه تفت دهید سپس در ادامه مرغ ها خرد شده را به پیاز اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک و زردچوبه بزنید و تفت داده تا مرغ ها کمی تغییر رنگ دهند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی به پلو

در ادامه هویج و به رنده شده را به همراه دارچین و هل اضافه کنید کمی تفت دهید و زعفران و کمی نمک و زیره را افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: دم گذاشتن به پلو مجلسی

برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کردید را روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد سپس  کف روی برنج را بگیرید و آبکش کنید و ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه قرار دهید و یک لایه برنج ریخته و یک لایه از مواد میانی به و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود سپس به پلو را به مدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید و در انتها کمی زعفران و کره روی برنج ریخته و به همراه سالاد و ترشی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت به پلو مجلسی

  1. می توانید مرغ را با پیاز آبپز کنید و ریش ریش استفاده کنید.
  2. در بعضی رسپی کمی ماش و عدس نیز به مواد به پلو اضافه می کنند.
  3. به را همان موقع تفت دادن رنده کنید تا سیاه نشود.
  4. اگر روغن حیوانی یا کرمانشاهی در دسترس دارید می توانید مواد را با آنها تفت دهید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه