طرز تهیه سوپ کدو سبز خوشمزه با خامه، سیب زمینی و هویج

طرز تهیه سوپ کدو سبز

 

یکی از سوپ های بسیار مقوی و خوش رنگ و لعاب است که در فصل های مختلف می توانید این سوپ را تهیه کنید. شما می توانید سوپ کدو را میکس کنید و یا می توانید به صورت نگینی ریز کدوها را خرد کنید. این سوپ بسیار سریع تهیه می شود و برای بچه ها و نوزادان که به تازگی غذا می خورند نیز مناسب است. این سوپ بسیار سبک و خوش هضم می باشد و شما حتی می توانید برای مهمانی خود نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی سوپ کدو سبز خوشمزه با خامه، سیب زمینی و هویج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کدو سبز۴ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
سیر۳ حبه
ذرت پخته شده۲ ق غذا خوری
آب مرغ یا استاک مرغبه مقدار لازم
خامه صبحانه۱/۲ پاکت
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کدو سبز با خامه، سیب زمینی و هویج

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی کره و روغن تفت دهید تا سبک شود به محض اینکه پیازها شفاف شدن کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید در ادامه سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله دوم: افزودن کدو هویج

سپس کدو سبزها را با پوست سبزش خرد کنید و هویج و سیب زمینی را بعد از پوست کندن و خرد کردن به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید بعد از کمی تفت دادن دو عدد عصاره مرغ را با آب ولرم مخلوط کنید و به پیاز و سیر اضافه کنید و یا می توانید ۳ پیمانه آب مرغ بریزید.

مرحله سوم: پخت سوپ کدو سبز رژیمی

در ادامه حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاد سپس درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و اجازه دهید سبزیجات خوب پخته و نرم شوند بعد از حدود ۴۰ دقیقه که مواد پخته شد سوپ را با گوشتکوب برقی خوب میکس کنید تا پوره شود و اگر گوشتکوب برقی ندارید می توانید مواد را داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته تا پوره شوند.

مرحله چهارم: افزودن خامه

سوپ وقتی پوره شده کم کم حالت غلیظ شدن به خود می گیرد به آن ذرت بخارپز شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس یک ملاقه از سوپ را داخل کاسه ریخته و خامه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس به مواد سوپ اضافه کنید در انتها نمک سوپ را اندازه کنید و به همراه خامه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ کدو سبز با خامه

  1. می توانید خامه را حذف کنید.
  2. می توانید کمی از شیر نیز استفاده کنید.
  3. اکر این سوپ را برای نوزاد و کودک تهیه می کنید برای مقوی تر شدن می توانید کمی گوشت نیز اضافه کنید تا مقوی تر شود.
  4. به دلخواه می توانید کمی قارچ خرد شده نیز به مواد سوپ اضافه کنید.
  5. اگر تمایل دارید مواد را میکس نکنید برای لعاب بیشتر کمی جو پرک نیز به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سوپ کدو سبز خوشمزه با خامه، سیب زمینی و هویج
5 (100%) 1 votes