طرز تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک خیلی ساده و سریع بدون مرغ

طرز تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک

 

سوپ ها جزء پیش غذا های بسیار خوشمزه در سراسر دنیا هستند که شما می توانید این سوپ خوشمزه را به راحتی تهیه کنید. در تهیه سوپ ها از مرغ استفاده می شود و یا می توانید خیلی راحت بدون مرغ و با یک عدد عصاره مرغ استفاده کنید و یا اگر کمی مرغ مونده از شب قبل دارید می توانید ریش کنید و داخل سوپ بریزید یا از آب مرغ فریزر شده استفاده کنید. سوپ جو قرمز با جو پرک خیلی خوشمزه است و شما می توانید این سوپ را برای مهمانی ها و تولد ها و ماه مبارک رمضان تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوجه فرنگی۳ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
جو پرک۱ لیوان
سیب زمینی۱ عدد
عصاره مرغ۱ عدد
آبلیمو۱ ق غذا خوری
زرشک به دلخواه۲ ق غذا خوری
جعفری ساطوری شده۱۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک

مرحله اول: خرد کردن مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز کنید یا رنده کنید، هویج و سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و رنده کنید و یا می توانید به صورت مکعبی ریز خرد کنید، در ادامه باید گوجه فرنگی ها را بشورید و به دلخواه می توانید پوست گوجه را جدا کنید و یا با همان پوست رنده یا میکس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد ادویه ها را اضافه کنید و کمی تفت داده تا عطر ادویه ها بلند شود و بعد گوجه و سیب زمینی و هویج خرد شده را اضافه کنید و مواد را تفت دهید و در انتها باید عصاره مرغ را پودر کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن جو

در ادامه روی مواد ۳ لیوان آب جوش بریزید و زمان دهید تا سبزیجات پخته و نرم شود و زمانی که هویج و سبزیجات دیگر نرم شدند نوبت اضافه کردن جو پرک می باشد. جو را شسته و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا جو خوب پخته و لعاب بی اندازد.

مرحله چهارم: تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک

در انتها زمانی که جو خوب نرم شد باید جعفری یا سبزی سوپی را اضافه کنید و هم بزنید و بعد زرشک و آبلیمو را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید و بعد از جا افتادن سوپ مزه را بالانس کنید و اگر نیاز بود نمک یا آبلیمو بیشتری اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ جو قرمز با جو پرک

  1. عصاره مرغ حاوی نمک و ادویه است پس در ریختن نمک در ابتدا دقت کنید و اگر نیاز بود انتهای کار اضافه کنید.
  2. می توانید زرشک را حذف کنید.
  3. مقداری از سبزی سوپی را برای روی سوپ و تزیین نگه دارید.
  4. اگر گوجه در دسترس نداشید از رب استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سوپ جو قرمز با جو پرک خیلی ساده و سریع بدون مرغ
3.5 (70%) 2 votes