طرز تهیه سوپ هویج خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی

طرز تهیه سوپ هویج و سیب زمینی , طرز تهیه سوپ هویج برای درمان اسهال , soup havij

 

 

یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مفید ایرانی است که بیشتر به صورت تقویتی و برای درمان بیماری هایی مثل سرماخوردگی تهیه می شود. هر چند می توانید این سوپ را به صورت مجلسی هم برای مهمانی های خود طبخ کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ هویج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ هویج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ هویج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

هویج متوسط۲ عدد
آب مرغ۳ الی ۴ پیمانه
نان تستبه اندازه کافی
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
روغن زیتونبه مقدار لازم
زردک ( هویج ایرانی )۲ عدد
جعفری۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ هویج

ابتدا فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا گرم شود. سپس سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد میکنیم و بعد زردک و هویج را با پوست کن پوست میگیریم و میشوییم و به شکل مکعبی روی تخته خرد می کنیم.

تمام سبزیجاتی را که خرد کردیم را کف سینی فر پهن می کنیم به صورت یک لایه نه روی هم،و نمک،فلفل،و کمی روغن زیتون روی آن ها می پاشیم و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه سینی سبزیجات را داخل فر قرار می دهیم تا نرم شوند.

در این ۳۰ دقیقه می توانیم یک یا دو بار سینی سبزیجات را بیرون بکشیم وآ ن ها را زیر و رو کنیم. سبزیجات گریل شده را در میکسر میریزیم و ۱ پیمانه آب مرغ را به آن اضافه می کنیم و میکس میکنیم. پوره بدست آمده را داخل قابلمه ای می ریزیم

و جعفری خرد شده را با ۳ پیمانه آب مرغ به آن می افزاییم تا رقیق شود و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سوپ کمی بجوشد و قوام بگیرد و به غلظتی که تمایل دارید برسد .سپس می چشیم اگر به طعم دهنده بیشتری نیاز داشت نمک و یا فلفل به آن اضافه می کنیم.

در آخر در تابه ای کمی روغن زیتون می ریزیم و نمک و فلفل می پاشیم و نان تست های مکعبی خرد شده را در روغن و ادویه ها تفت می دهیم تا طلایی شوند.سوپ را در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم و با نان تست های طلایی تزئین میکنیم.نوش جان
مطالب پیشنهادی

از
8
دیدگاه