طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ با خامه با طعمی لذیذ و ساده و مخصوص به روش رستورانی

دستور پخت سوپ قارچ و مرغ با خامه

سوپ قارچ و مرغ با خامه

 

سوپ قارچ و مرغ با خامه یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی برای مهمانی ها و یا برای سرماخوردگی و کرونا در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. سوپ قارچ و مرغ با خامه با مرغ ریش ریش شده تهیه می شود و به همین دلیل بسیار مقوی است. افزودن کمی خامه صبحانه به این سوپ باعث بافت کرمی می شود و حتما از شیر پرچرب برای تهیه سوپ قارچ و مرغ استفاده کنید و شیر را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ با خامه رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ قارچ و مرغ با خامه

  • قارچ ۱۰ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • هویج ۱ الی ۲ عدد
  • آب مرغ ۲ پیمانه
  • سینه مرغ پخته شده ۱ عدد
  • شیر پرچرب ۲ پیمانه
  • خامه ۱۰۰ گرم
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • جعفری ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ با خامه خیلی خوشمزه و مخصوص

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید. برای پخت مرغ باید سینه مرغ را به همراه یک پیاز کمی تفت دهید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ کمی تغییر رنگ دهد و روی آن آبجوش ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد از آب مرغ خارج و ریش ریش کنید و جدا قرار دهید و آب مرغ را صاف کنید و برای تهیه سوپ استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد هویج رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد قارچ های شسته و اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی قارچ ها نرم شود و بعد آرد را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن شیر

بعد از افزودن آرد باید چند دقیقه مواد را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس آب مرغ صاف شده در مرحله اول را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید. اگر دوست دارید رنگ سوپ شما روشن باشد از فلفل سفید استفاده کنید. در اتنها شیر به دمای محیط رسید و گرم را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت سوپ قارچ و مرغ با خامه

وقتی شیر را اضافه کردید باید بگذارید تا مواد بجوش بیاید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا سوپ جا افتاده شود و زمانی که به غلظت رسید مقدار نمک را تست کنید و جعفری را اضافه کنید. خامه را داخل یک کاسه ریخته و چند قاشق از مواد سوپ را به خامه اضافه کنید و خامه را رقیق کنید و به قابلمه برگردانید و بعد از ۱۰ دقیقه از روی حرارت بردارید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ قارچ و مرغ با خامه مخصوص و حرفه ای

  1. اگر خامه را بدون مخلوط کردن با مواد سوپ اضافه کنید بریده بریده می شود.
  2. آرد برای لعاب بیشتر اضافه شده است.
  3. اگر آب مرغ ندارید از عصاره مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه