طرز تهیه استاک مرغ خوشمزه و ساده با استخوان یا پای مرغ

طرز تهیه استاک مرغ

 

از طعم دهنده و چاشنی انواع سوپ ها و خورشت ها می باشد در واقع استاک مرغ  آب مرغی است که با سبزی معطر پخته شده است شما می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. استاک مرغ به صورت پودرهای آماده در بیرون وجود دارد اما چون حاوی ادویه و نمک است مضر می باشد . آنها را داخل قالب ریخته و همیشه به صورت آماده در فریزر داشته باشید. اما استاک مرغ چه کاربردهای دارد شما برای سوپ های خود به جای پودر حاضری استفاده کنید خیلی مقرون به صرفه می باشد شاید برای شما هم پیش بیاد وقتی ناگت یا انواع کتلت ها را با مرغ تهیه می کنید استخوان های مرغ می ماند شما می توانید با کمی ادویه و سبزیجات استاک مرغ را به راحتی در منزل تهیه کنید. استاک مرغ در خورشت ها بسیار خوشمزه و باعث لعاب بیشتر می شود. اما از خواص استاک مرغ: بهترین درمان برای رفع پوکی استخوان، بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز، بهترین درمان سرماخوردگی، بهترین ترمیم کننده شکستی استخوان می باشد. شما می توانید از پای مرغ نیز برای تهیه استاک مرغ استفاده کنید. امروز در پارسی دی استاک مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

استخوان مرغ یا پای مرغ۱.۵ کیلوگرم
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
کرفس۱ ساقه
برگ بو۱ عدد
جعفری۱۰ ساقه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه استاک مرغ

مرحله اول : آماده سازی

گوشت استخوان ها را جدا کنید و خوب بشورید. هویج را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. ساقه کرفس را شسته و از وسط به دونیم کنید.جعفری را هم بشورید و نیازی به خرد کردن آن نیست زیرا مواد صاف می شوند.

مرحله دوم : پخت : استاک مرغ

استخوان های مرغ را به همراه سبزیجات و برگ و بو داخل قابلمه ریخته و به آن ۱۴ پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید و در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید مواد به جوش بیاد وقتی شروع به قل زدن کردن حرارت را کم کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته شود در حین پخت کف روی استاک را بگیرید.

مرحله سوم : صاف کردن استاک مرغ

باتوجه به حجم و اندازه مرغ ها مرحله پخت بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ممکن است طول بکشد. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود یک آبکش را داخل ظرفی گذاشته و مواد را داخل صافی بریزید و با قاشق خوب فشار دهید تا تمام عصاره آن خارج شود.

مرحله آخر

آبی که بدست میاد همان استاک مرغ است نمک و فلفل آن را اندازه کنید و آنها را داخل قالب یخ ریخته و داخل فریرز قرار دهید و برای مصرف می توانید از کدام استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت استاک مرغ

  1. استاک مرغ تا ۳ ماه قابل نگهداری در فریرز است و می توانید تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.
  2. برای سرعت بخشیدن به مراحل پخت از زودپز استفاده کنید.
  3. اگر چربی روی استاک را دوست ندارید می توانید زمانی که خنک شد چربی را با کمک قاشق از روی استاک بردارید.
  4. می توانید نمک و فلفل نزنید و بدون طعم درست کنید.
  5. می توانید از همین روش با قلم نیز استاک گوشت تهیه کنید.
  6. حتما مواد کاملا سرد شود سپس بسته بندی کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه