طرز تهیه کوکو کدو سبز با سیب زمینی ساده و خوش طعم مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکو کدو سبز با سیب زمینی

 

یکی از کوکو های بسیار سنتی و خوشمزه ایرانی می باشد که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. شما می توانید این کوکو خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید. کوکو کدو سبز به دلیل داشتن کدو سبز کالری کمی دارد و ترکیب شدن آن با سیب زمینی باعث منسجم تر شدن آن می شود. شما می توانید با کمک قالب این کوکو را داخل تابه سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغنی قرار دهید و یا می توانید در فر یا مایکروفر تهیه کنید. اما کدو سبز یکی از صیفی جاتی است که در همه فصل ها وجود دارد و دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. کدو سبز برای بهبود سلامت قلب و چشم بسیار مفید است. می توانید این کوکو خوشمزه را با نان تازه و سبزی میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو کدو سبز با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۲ عدد
کدو سبز۲ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
آرد سوخاری۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو کدو سبز با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا ۲ عدد سیب زمینی سایز متوسط را خوب بشورید و داخل قابلمه ریخته و با مقداری آب بگذارید تا آبپز شود. بعد از آبپز شدن بگذارید تا کامل خنک شود و بعد پوست آن را بگیرید و رنده ریز یا درشت بزنید. کردو ها را نیز خوب بشورید و با پوست رنده ریز بزنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را حسابی بگیرید. آب کدو سبز های رنده شده را نیز بگیرید. در ادامه داخل یک کاسه کدو سبز و سیب زمینی و ادویه ها و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید  و در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و سیر له شده با پودر سیر را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد کوکو

در ادامه پودر سوخاری را برای انسجام بیشتر مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا مایه کوکو ما آماده شده است می توانید آن را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و یا می توانید بلا فاصله سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه کوکو کدو سبز با سیب زمینی

در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود. دست های خود را کمی خیس کنید و از مواد کوکو بردارید و در دست به آن حالت دهید. کوکو ها را داخل روغن داغ سرخ کنید. ابتدا باید یک طرف کوکو کاملا سرخ شود و بعد طرف دیگر را سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با دورچین دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو کدو سبز با سیب زمینی

  1. اگر موقع سرخ کردن کوکو احساس کردید کوکو وا می رود باید دو ق آرد سفید یا سوخاری به مواد اضافه کنید.
  2. حتما دست های خود را خیس کنید تا بتوانید به راحتی به آن شکل دهید.
  3. روغن کوکو باید کاملا داغ باشد.

همچنین ببینید

از
13
دیدگاه