طرز تهیه ژله تخم مرغی نیمرو و ژله تخم مرغی رنگارنگ خوشرنگ

دستور تهیه ژله تخم مرغی نیمرو و ژله تخم مرغی رنگارنگ

ژله تخم مرغی نیمرو و ژله تخم مرغی رنگارنگ

 

طرز تهیه ژله تخم مرغی نیمرو و ژله تخم مرغی رنگارنگ از آیتم های آموزش امروز ما هستند که ویژه شب یلدا و مهمونی ها می باشد. درست کردن این دو ژله فقط به یک قالب تخم مرغی پلاستیکی که از لوازم قنادی ها تهیه کنید درست می شود یا می توانید از جا تخم مرغی خود استفاده کنید. سعی کنید ژله را در برنامه های خود داشته باشید زیرا به خاطر پروتئین بالا ژله بسیار برای بدن مفید می باشد و همچنین برای گوارش بدن نیز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی ژله تخم مرغی نیمرو و ژله تخم مرغی رنگارنگ را جداگانه به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ژله تخم مرغی نیمرو

  • پودر ژله پرتقالی ۱ بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا ۱ بسته
  • شیر یا بستنی وانیلی نرم شده ۱.۵ لیوان
  • آب جوش ۱.۵ لیوان

طرز تهیه ژله تخم مرغی نیمرو

مرحله اول : آماده سازی قسمت نارنجی تخم مرغ

ابتدا یک و نیم لیوان شیر را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد یا بستنی را در دمای محیط می گذاریم تا آب شود سپس پودر ژله پرتقالی را با ۱/۲ لیوان آبجوش حل می کنیم تا دانه ژله حل شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار داده و بن ماری کنید سپس در یخچال قرار می دهیم تا فقط خنک شود ولی نبندد وقتی ولرم شد با نصف لیوان شیر یا بستنی به دمای محیط رسیده مخلوط می کنیم و در قالب های جا تخم مرغی که چرب شده اند می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله دوم : آماده سازی سفیده تخم مرغ نیمروی

ژله آلوئه ورا را با ۱/۲ لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب قرار داده تا تمام دانه ژله حل شود کمی که خنک شد ۱ لیوان شیر یا بستنی را به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم می گذاریم داخل یخچال تا کمی خنک شود.

مرحله سوم : تهیه ژله تخم مرغی نیمرو

زرده ها که بسته شدند را از یخچال خارج کرده. کف یک ظرف پیرکس را کمی چرب کنید سپس زرده ها را داخل ظرف قرار داده و ژله آلوئه ورا خنک شده را با کمک قاشق به آرامی داخل ظرف بریزید سپس بمدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گرفته شود سپس با کمک چاقو به شکل نامنظم برش بزنید و داخل سینی بگذارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله تخم مرغی نیمروی

  1. ارتفاع ژله آلوئه ورا که اضافه می کنیم باید خیلی کم باشد (مانند نیمرو)
  2. حتما ژله کمی خنک باشد شیر یا بستنی را اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه ژله تخم مرغی رنگارنگ

  • ژله آلوئه ورا ۲ بسته
  • ژله رنگی در چند بسته
  • بستنی وانیلی به مقدار لازم

طرز تهیه ژله تخم مرغی رنگارنگ

مرحله اول : تهیه ژله

ابتدا هر کدام از ژله ها را با ۱ لیوان آبجوش حل کنید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا بن ماری شود سپس ظرف ژله رنگی را کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس به آن ۱/۲ لیوان بستنی نرم شده در دمای محیط را اضافه کنید و هم بزنید به همین ترتیب نیز ژله آلوئه ورا را تهیه کنید.

مرحله دوم : ریختن در قالب

قالب تخم مرغی را کاملا چرب کنید. (اگر قالب نداشتید یک تخم مرغ را سوراخ کنید وقتی تخم مرغ را خارج کردید و حسابی چند بار توش را آب بریزید و خالی کنید) حالا باید به ترتیب با کمک یک سرنگ یک لایه رنگی ریخته و برای ۱۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا بگیرد سپس لایه سفید به همین ترتیب تمام لایه ها را بریزید سپس ژله های تخم مرغی را بمدت حداقل یک شب داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود اگر از قالب مخصوص استفاده می کنید ژله را از قالب خارج کنید اما اگر از تخم مرغ استفاده کردید تخم مرغ را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید سپس آرام پوست تخم مرغ را جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله تخم مرغی رنگارنگ

  1. حتما برای هر لایه ۱۰ دقیقه زمان دهید اگر بیشتر بگذارید بماند ژله سفت و لایه ها بهم نمی چسبند اگر زودتر بردارید رنگ های لایه ها با هم مخلوط می شود.
  2. اگر از تخم مرغ استفاده می کنید برای ثابت نگه داشتن آن ها از شونه تخم مرغ استفاده کنید.
  3. می توانید ارتفاع لایه ها را بیشتر بگیرید تا زمان کمتری برای درست کردن آن داشته باشید.
  4. حتما بگذارید تا ژله کاملا سفت شوند.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه

  • فلاح ۲ سال پیش

    خیللللللیییییی مررررررسی از مطلب مفید و خفن و جذابتون

    پاسخ
  • فلاح ۲ سال پیش

    چقدددررررر فوق العاااددهههه که گذاشتن نظر در سایتتون انقدر راحت و جذابه مررسی از این امکان

    پاسخ