طرز تهیه سالاد رست بیف فوق العاده خوشمزه و لذیذ و آسان با سبزیجات

طرز تهیه سالاد بیف

 

یکی از انواع سالاد های بسیار سالم و خوشمزه می باشد که کمتر کسی پیدا می شود که از ترکیب مواد اولیه این سالاد در کنار هم لذت نبرند. بیف یا همان گوشت گاو می باشد که در آشپزی به آن بیف می گویند. بیف را می توان به روش های مختلف تهیه و پخت کرد. می توانید آن را به صورت گریل یا پخته یا کبابی دست کرد ولی بهتر است برای سالاد بیف آن ها را  برش دهید و گریل کنید. سالاد بیف را می توانید به عنوان میان وعده یا در وعده های سبک نهار یا شام میل کنید و لذت ببرید. سالاد بیف دارای ارزش غذایی و پروتئینی بالایی میباشد. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد بیف را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کاهو تازه۱ عدد
آووکادو رسیده۱ عدد
خیار۲ عدد
پیازچه۲ عدد
پیاز بنفش۱/۲ عدد کوچک
فلفل هالوپینو۲ عدد

مواد لازم برای پخت بیف

روغن زیتون یا روغن کنجد۲ ق غذا خوری
گوشت استیک۲۰۰ گرم
پودر چیلی۱ ق چای خوری
پودر سیر۱ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد بیف رستورانی و خوشمزه

مرحله اول آماده سازی مواد

ابتدا گوشت را بشورید و روی تخته برش به اندازه مواد دیگر نگینی خرد کنید. پیاز را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را به صورت ورقه ای خیلی نازک برش دهید. سپس خیار را بشورید و می توانید آن ها را پوست بگیرید و هم می توانید با پوست به صورت نگینی برش دهید و کنار بگذارید. سپس نوبت شستن کاهو می باشد. کاهو را از وسط نصف کنید داخل کاسه آب بریزید و اجازه دهید مقداری خیس بخورد. سپس آن ها را از صافی رد کنید تا آب اضافه آن کشیده شود. سپس روی دستمال تمیز و خشک بریزید. سپس روی تخته برش ریز خرد کنید. آووکادو را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را نگینی به سایز دیگر مواد خرد کنید. پیازچه ها را بشورید و آن ها را حلقه ای خرد کنید. فلفل هالوپینو را بشورید و آن ها را حلقه ای کنید.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت

گوشت های از قبل شسته و خرد کرده را داخل تابه ای به همراه روغن زیتون بریزید و با حرارت ملایم آن ها را تفت دهید تا رنگ گوشت ها تغییر کند و از خامی خارج شود. سپس ادویه ها را که شامل پودر چیلی، پودر سیر، و نمک و فلفل سیاه می باشد را اضافه کنید و با گوشت ها تفت دهید تا گوشت  مزه دار شود و طعم آن ها به خرد هم بروند. بعد از این که گوشت ها تفت داده شدند زیر شعله را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی سالاد بیف

در ظرفی مقداری روغن زیتون و آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید تا سس شما آماده شود. در کاسه سالاد مناسب برای سرو، کاهوهای از قبل خرد شده را بریزید و سپس خیار ها و آووکادو برش داده را اضافه کنید و پیازچه و فلفل هالوپینو را هم همراه مواد به داخل کاسه اضافه کنید و با کمک ۲ عدد قاشق مواد را باهم مخلوط کنید و گوشت های پخته شده را اضافه کنید و سس سالاد را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و در آخر مقداری پیاز بنفش را روی سالاد برای زیبایی اضافه کنید. سالاد بیف شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد بیف لذیذ و مجلسی

  1. می توانید از سالاد پیچ یا سالاد ساده استفاده کنید.
  2. می توانید مواد را متناسب با تعداد افراد بیشتر یا کمتر کنید.
  3. می توانید از مقداری کنجد روی سالاد استفاده کنید.
  4. تفت گوشت ها برای هر طرف آن، مدت ۸ دقیقه کافی می باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد رست بیف فوق العاده خوشمزه و لذیذ و آسان با سبزیجات
5 (100%) 1 votes